پایان داعش در تلعفر

کدخبر: ۱۸۱۲۱۶
ایسنا نوشت: وزارت دفاع عراق امروز (یکشنبه) تسلط کامل نیروهای عراقی بر شهر تلعفر را اعلام کرد، در حالی که بخشی‌ از نیروها نیز عازم شهر العیاضیه در همجواری تلعفر شده‌اند تا آنجا را آزاد کنند.
پایان داعش در تلعفر

یک مقام نظامی عراق اعلام کرد، عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات "تلعفر می‌آییم" در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای مشترک ارتش و حشد شعبی دو محله "العسکری" و "الصناعه الشمالیه"، منطقه المعارض، دروازه تلعفر و روستای الرحمه در شمال شرق شهر را آزاد کردند. به این ترتیب تمامی محله‌های مرکز شهر تلعفر آزاد شدند.

یارالله تاکید کرد، داعش تنها در شهر العیاضیه و روستاهای اطراف آن باقی مانده است و نیروها در حال پیشروی به این شهر هستند.

به این ترتیب نیروهای عراقی بر کل شهر تلعفر تسلط یافته‌ در حالی که بخشی از نیروها نیز عازم شهر العیاضیه در همجواری تلعفر شده‌اند.

سرلشگر ریاض توفیق، فرمانده نیروهای زمینی ارتش عراق نیز گفت: تلعفر اکنون در دست ماست و ارتش پیروزی بسیاری بر داعش محقق کرد.

به گفته وی، نیروهای زرهی نهم ارتش به سمت مرکز شهر العیاضیه در ۱۳ کیلومتری شمال غرب تلعفر در حرکت هستند تا آنجا را از داعش پس بگیرند. این شهر آخرین نقطه در دست داعش در استان نینواست.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز پیشتر اعلامیه‌هایی را در مناطق آزاد نشده در شهر تلعفر ریخته و از غیرنظامیان خواسته بود به مناطق امن بروند. ارتش عراق همچنین از عناصر داعش خواست خود را تسلیم کنند.

گروه رسانه جنگ عراق وابسته به فرماندهی عملیات مشترک روز شنبه اعلام کرده بود: از غیرنظامیان درخواست شده از مناطقی که داعش در آنجا حضور دارد، اجتناب کنند.

فرماندهی عملیات "تلعفر می‌آییم" روز شنبه افزوده بود، ۲۷ محله از مجموع ۲۹ محله آزاد شده و مساحت باقی مانده در دست داعش تنها به ۵۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

عرفان الحیالی، وزیر دفاع عراق هم که به شهر تلعفر رفته بود، تاکید کرد: به زودی آزادسازی کامل این شهر از داعش را اعلام می‌کنیم. داعش نابود شده و دیگر قادر به ایستادن مقابل نیروهای مشترک نیست.

الحیالی در گفت‌وگوی تلویزیونی در جریان بازدید از شهر تلعفر تاکید کرد: روحیه مبارزان ما بسیار بالاست و ما شاهد عقب‌نشینی داعش هستیم و به زودی حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آزادسازی تلعفر را رسما اعلام خواهد کرد.

وی افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح در زمینه حفظ جان غیرنظامیان و اموال دولتی و خصوصی دستور اکید داده است و تمام تلاش‌ها برای تضعیف نیروهای مسلح ما هرگز کارساز نخواهد بود.

وزیر دفاع عراق خاطرنشان کرد، داعش دیگر تمام شده و نمی‌تواند مقابل پیشروی ما بایستد. ما قبل از عملیات به مردم تلعفر گفتیم که می‌آییم و امروز اینجا در تلعفر هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید