سوتی خنده دار عربستان در یک کتاب درسی + عکس

کدخبر: ۱۸۳۹۶۱
چاپ عکس ملک فیصل به‌همراه یک آدم فضایی در کتاب درسی کودکان عربستانی جنجال‌برانگیز شده است.
سوتی خنده دار عربستان در یک کتاب درسی + عکس

به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، انتشار عکس ملک فیصل، سومین پادشاه خاندان سعودی کنار «استاد جدای»، یکی از شخصیت‌های فیلم‌های جنگ ستارگان در کتاب تعلیمات اجتماعی و میهنی عربستان به جنجالی بزرگ میان کاربران عرب‌‌زبان رسانه‌های اجتماعی بدل شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در عربستان، دانش‌آموزان دوره متوسطه در کتاب درسی تعلیمات اجتماعی و میهنی خود با عکسی از ملک فیصل در سال 1945 در حال امضای متن منشور ملل متحد مواجه شدند؛ اما وزیر خارجه وقت و پادشاه آینده سعودی در این عکس تنها نیست؛ کنار وی استاد جدای، کاراکتر محوری مجموعه فیلم‌های تخیلی جنگ ستارگان حضور دارد.

احمد عیسی، وزیر آموزش عربستان سعودی در حساب توییتر خود از این اتفاق ــ که آن را غیرعمدی خوانده ــ ابراز تأسف کرده و نوشته است که کار جمع‌آوری نسخه‌های کتاب تعلیمات اجتماعی و میهنی آغاز شده و به‌زودی کتاب‌های جدید و بدون غلط منتشر و میان دانش‌آموزان توزیع خواهد شد. عیسی همچنین از تشکیل یک کمیته ویژه برای پیگیری این قضیه و شناسایی عامل آن خبر داده است.

با این حال شماری از کاربران عرب‌زبان توییتر با خلق هشتگ #العیسى_یسیء_للملک_فیصل (عیسی چهره ملک فیصل را تباه می‌کند)، این ماجرا را مورد تمسخر قرار داده و یا حتی خواستار استعفای وزیر آموزش سعودی شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید