روسیه: آمریکا در اردوگاه های پناهندگان سوری جنگجو تربیت می کند

کدخبر: ۱۹۴۰۸۸
وزارت دفاع روسیه آمریکا را متهم کرد که از اردوگاه های پناهندگان در سوریه برای آموزش جنگجویان استفاده می کند تا آنها را برای جنگیدن علیه ارتش این کشور بکار گیرد.

به گزارش روز ایرنا، مرکز روسی برقراری صلح بین گروه های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) در گزارشی خاطرنشان کرد: مربیان نظامی آمریکایی در اردوگاه های پناهندگان در سوریه، واحدهای مسلح از جنگجویان را که قبلا سلاح های خود را زمین گذاشته اند، تشکیل می دهند.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از این گزارش و با استناد به ساکنان محلی سوری نوشت: یکی از این اردوگاه های پناهندگان در استان الحسکه قرار دارد. ائتلاف آمریکایی از شش ماه پیش در این اردوگاه مرکز آموزش جنگجویان دایر کرده و افراد از مناطق مختلف سوریه برای آموزش به این اردوگاه می آیند.

در گزارش به نقل از افرادی که این اردوگاه را ترک کرده اند، آمده است: بسیاری از جنگجویانی که در این اردوگاه آموزش می بینند از دسته های گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره هستند که توسط ارتش سوریه قلع و قمع شده اند.

مرکز روسی برقراری صلح بین گروه های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش خود اعلام کرد: در زمان حاضر حدود 750 جنگجو در این منطقه (استان الحسکه) آموزش دیده و نام «ارتش نوین سوریه» را نیز برای خود برگزیده اند.

این دسته جنگجویان قرار است به مناطق جنوب سوریه برای جنگیدن با واحدهای ارتش این کشور اعزام شوند.

آمریکا که در سوریه حضور قانونی ندارد، در شش سال اخیر با همکاری و همراهی متحدان غربی و عربی خود به نام دفاع از آزادی و حقوق بشر، برای تضعیف دولت سوریه از مخالفان بشار اسد حمایت کرده است و هزاران تن تسلیحات و مهمات به مخالفان تحویل داده است.

داعش زمانی قوی ترین گروه مخالف دولت سوریه بود که با کمک های ایران و روسیه به کشورهای عراق و سوریه، درهم کوبیده شد.

روسیه آمریکا را بارها به فریبکاری در مساله سوریه و ارائه اطلاعات نادرست به ویژه همکاری پنهان وآشکار با تروریست ها متهم کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته پس از اعلام پیروزی بر داعش در ایران و روسیه، مدعی شد که کشورش در جنگ با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به پیروزی رسیده است.

تنها ساعاتی پس از این اظهارنظر، فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسین امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) ترامپ را به فردی تشبیه کرد که دچار خود بزرگ بینی شده است و واقعیت های موجود را نمی بیند.

وی در مطلبی کنایه آمیز گفت: ترامپ حتی می توانست از این هم فراتر رود و شکست ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه را هم به آمریکا نسبت دهد.

به گزارش ایرنا، زمانی که در اروپا کشورهای مختلف از جمله روسیه، آلمان، اتریش، ایتالیا و سوئد در حال جنگ با فرانسوی ها به رهبری ناپلئون بودند، آمریکا خود به دنبال رهایی از استعمار انگلیس بود و ارتباط چندانی با جهان خارج نداشت.

کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) به تازگی با اشاره به تظاهر آمریکا به مبارزه با تروریسم گفت: مبارزه آمریکا با گروه های تروریستی بی اثر است.

وی افزود: اگر آمریکا به صورت کنونی بر تروریست ها غلبه می یابد، آنها (جنگجویان) می توانند کاملا خود را در امنیت احساس کنند.

کاساچیف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اگر آمریکا به این صورت و به تنهایی بخواهد تروریست ها را تعقیب و در مقابله با این گروه ها به پیروزی برسد، آنها (تروریست ها) می توانند خوشحال باشند و خود را در امن و امان بدانند.

وی ادامه داد: اما آمریکا هیچگاه تروریست ها را سرکوب و قلع و قمع نمی کند و پیروزی واقعی بر گروه های تروریستی به این کشور تعلق ندارد.

بسیاری از کارشناسان و ناظران بی طرف معتقدند که پیروزی بر داعش در عراق به ارتش این کشور و نیروهای مقاومت مردمی تعلق دارد و ایران نیز در تقویت این نیروهای ضدتروریستی مشارکت داشته است.

در سوریه نیز نیروهای ارتش این کشور با کمک مقاومت مردمی بر تروریست های داعشی غلبه یافتند و ایران و روسیه کمک های های فراوانی کرده و در سرکوب تروریست ها با ارتش سوریه مشارکت کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید