مفتی اعظم سوریه: دمشق و بغداد به سوی یک هدف مشترک گام برمی دارند

کدخبر: ۲۰۱۹۳۹
مفتی اعظم سوریه گفت که سرنوشت سوریه و عراق یکی است و هر دو کشور در خط مبارزه با تروریسم قرار دارند و به سوی هدفی مشترک گام برمی دارند.

به گزارش ایرنا، 'بدر الدین حسون' مفتی اعظم سوریه روز شنبه در مراسم تاسیس 'مجمع عراق برای وحدت اسلامی' افزود که بغداد و دمشق سرنوشت واحدی دارند و به ارتش، 'الحشد الشعبی'، نیروهای امنیتی و نظامی و دولتمردان عراق می گویم که ما و شما در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستیم و به سوی یک هدف مشترک گام بر می داریم.

وی اضافه کرد: همان طور که سوریه جنگنده صهیونیست ها را ساقط کرد، به شما وعده می دهیم که در 'قدس شریف' همدیگر را دیدار کنیم .

بدر الدین حسون از تاسیس 'مجامع تقریب مذاهب' در جهان اسلام حمایت کرد و گفت که امیدوارم که این گونه مجامع در 'الازهر' و 'مکه مکرمه' نیز ایجاد شود.

وی همه علمای اسلام را به وحدت فراخواند و گفت: همانطور که پیامبر اسلام (ص) برای همه انبیاء الهی نماز واحد خواند، امیدوارم که روزی برسد که علمای اسلام نیز نماز واحد برگزار کنند.

بدر الدین حسون تاکید کرد که تمامی مشکلات و بحران هایی که جهان اسلام با آن مواجه شده، همگی برای این بوده که قدس شریف را از یاد بردیم و مشغول مشکلات خود شدیم.

وی گروه های تروریستی و تفکیری را خطری برای وحدت اسلامی دانست و گفت که اگر اینها دست شان به دمشق می رسید، جسد 'یحیای نبی' را از قبر بیرون می آوردند و اگر به کربلا و مدینه منوره می رسیدند، همین کار را می کردند.

وی همچنین خطاب به 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا گفت: ترامپ در برنامه هایت موفق نخواهی شد، همان طور که دشمنان قبل از تو در طول تاریخ نیز نتوانستند، جهان اسلام را در هم بشکنند.

مراسم تاسیس مجمع عراق برای وحدت اسلامی امروز (شنبه) با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی این کشور و تعدادی از علما و روحانیون کشورهای اسلامی و 'علی اکبر ولایتی' مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در بغداد برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید