فوتبال علیه نژادپرستی+عکس

کدخبر: ۲۵۸۹۳۳
اقتصاد نیوز:پس از اتفاقات دیدار اینتر و ناپولی در ایتالیا فوتبادوستان برای مبارزه با نژادپرستی دست به کار شدند.
فوتبال علیه نژادپرستی+عکس

به گزارش اقتصاد نیوز، در جریان دیدار سنتی و حساس اینترمیلان و ناپولی که چهارشنبه شب با برتری یک بر صفر اینتر میلان میزبان خاتمه یافت، در دقیقه 81 کولیبالی بازیکن سیاهپوست ناپولی بعد از خطا روی بازیکن حریف و دریافت کارت زرد به نشانه اعتراض برای داور کف زد که با کارت زرد دوم و متعاقبا با کارت قرمز مواجه شد.

سپس مدافع سیاه چرده و بلند قامت ناپلی‌ها به نشانه اعتراض با تاخیر میدان را ترک کرد که با شعار‌های متوالی نژاد پرستانه هواداران اینتر مواجه شد.

این اتفاق با حمایت‌های بی شمار ستاره‌های فوتبال از کولیبالی و خشم آنها از اتفاقات نژادپرستانه مواجه شد.همبازی‌های مدافع ناپولی به شکل های مختلف در صفحات مجازی از وی حمایت کردند.

کریستیانو رونالدو در واکنش به این اتفاق در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:« من همیشه خواهان وجود تربیت و احترام در زندگی و فوتبال بوده‌ام. به نژادپرستی و هرنوع اهانت و تبعیض نژادی نه بگوییم.»

مائوریسیو ساری، سرمربی پیشین ناپولی و کنونی چلسی نیز گفت: من در دیدارهای چلسی هیچ شعار نژادپرستانه‌ای نشنیده‌ام. می‌خواهم بگویم که ۹۹ درصد از هواداران فوتبال و آن‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند بدون مشکل هستند و تنها یک درصد بیمار وجود دارند. آن‌هایی که توهین نژادپرستانه می‌کنند واقعا احمق هستند. باید با این گروه احمق جنگید و اجازه نداد که فضای ورزشگاه را آلوده کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید