مزایای (جراحی پلک) بلفاروپلاستی برای پف زیر چشم و افتادگی پلک

کدخبر: ۳۱۶۶۲۳
چشم‌ها، همواره «دریچه روح» نامیده می‌شوند؛ اما چه می‌شود اگر عوامل ژنتیکی یا گذشت زمان باعث افتادگی پلک‌های شما و اختلال در دید شما شود؟ لیفت پلک چشم یا بلفاروپلاستی یک عمل بسیار رایج است که به شما کمک می‌کند بسیار جوان‌تر و سرزنده‌تر به نظر برسید.
مزایای (جراحی پلک) بلفاروپلاستی برای پف زیر چشم و افتادگی پلک

این جراحی، چربی، عضلات و پوست اضافه‌ای که باعث ایجاد پف می‌شوند و روی پلک های فوقانی شما سنگینی می‌کنند را برمی‌دارد. این جراحی همچنین پف و چین‌های پلک‌های پایینی را نیز که ممکن است باعث خسته به نظر رسیدن شما شوند، کاهش می‌دهد. این عمل همچنین به نرم و کمرنگ شدن چروک و خطوط واضح در ناحیه چشم کمک می‌کند.

چشم‌ها در چگونگی درک کردن جهان اطراف و چگونگی درک شدن شما توسط دیگران اهمیت بسیاری دارند و حتی تغییرات بسیار جزئی در این ناحیه می‌تواند مزایای بسیار بزرگی برای شما داشته باشد، که برخی از آنها حتی غیر منتظره هستند.

هفت مزیت شگفت انگیز بلفاروپلاستی

اعتمادسازان42

بهبود دید

به نقل از دکتر یادگاری جراح بلفاروپلاستی در موارد شدید افتادگی پلک یا پف شدید، بهبود دید چشم می‌تواند یکی از انگیزه‌های اصلی بیمار برای انجام بلفاروپلاستی باشد. در سناریو رایج‌تری از موارد خفیف‌تر افتادگی پلک، بیمار ممکن است حتی به این فکر نکند که انجام لیفت چشم چقدر می‌تواند دید چشم‌های او را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است انگیزه اولیه او افزایش زیبایی باشد.

با این حال حتی اگر یک عمل لیفت چشم متوسط داشته باشید، ممکن است باز هم از گستردگی میدان دید چشم لذت ببرید.

پیشانی صاف‌تر

اگر پلک‌های فوقانی شما احساس سنگینی به شما می‌دهند و توانایی دیدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، ممکن است از روی عادت برای دستیابی به میدان دید وسیع‌تر ابروهای خود را بالا ببرید. این عمل تکراری می‌تواند باعث ایجاد خطوط عمیق در پیشانی شود. هنگامی که وزن اضافه روی پلک‌های خود را از طریق بلفاروپلاستی برمی‌دارید، ممکن است عادت بالا بردن ابرو را نیز ترک کنید و این چروک‌های پیشانی که همراه آن هستند، به تدریج برطرف شوند.

سوءتفاهم کمتر

چشم‌ها در چگونگی بررسی یکدیگر و تعامل افراد با هم نقش اساسی دارند. اگر زندگی خود را با چشم‌هایی می‌گذرانید که حتی وقتی چنین حالت‌هایی ندارید شما را عصبانی، ناراحت یا خسته نشان می‌دهند، در این حالت چشم‌ها می‌توانند برداشت اشتباهی از شما به دیگران بدهند. به ازای هر «آیا عصبانی هستی؟ آیا ناراحتی؟ خسته‌ای؟» که می‌شنوید چقدر فرضیات غلط ناگفته وجود دارد؟!

لیفت پلک‌های پایینی و فوقانی می‌تواند به شما کمک کند تا حالات چهره خود را با وضعیت عاطفی درونی خود هماهنگ کنید و این امکان را به شما می‌دهد تا با اطمینان بیشتر و بدون بروز سوتفاهم، خود را به اطرافیان خود نشان دهید.

چشم‌های درخشان‌تر

هنگامی که پوست و پف اضافه، اطراف چشم‌های شما را احاطه کرده است، مانع رسیدن نور به عنبیه چشم و در نتیجه تاریک‌تر شدن آن می‌شود. این امر می‌تواند ظاهر شما را کسل نشان دهد. بالا بردن پلک‌های افتاده از طریق بلفاروپلاستی باعث می‌شود نور بیشتری به چشم شما برسد و از این طریق چشم‌های شما درخشان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند.

شکل جوان‌تر چشم‌ها

به مرور زمان شکل چشم‌های شما گردتر و فاصله بین پلک‌های شما باریک‌تر می‌شود. این امر به طور معمول با تغییر در پلک‌های پایینی ایجاد می‌گردد. پوست شل‌تر شده و با وزن کیسه‌های چربی، به پایین کشیده می‌شود. این امر باعث کشیده شدن پلک و بافت‌های پیوندی آن به سمت پایین می‌شود.  انجام عمل لیفت پلک پایین می‌تواند به برداشتن این وزن اضافه از روی چشم‌ها کمک کند.

کاربرد این عمل، حتی برای چشم‌های بادامی

به نقل از متخصص جراحی زیبایی چشم خانه پوست پرشین ممکن است برخی خانم‌های چشم بادامی نگران این باشند که لیفت پلک بالا، به معنای از دست دادن چین‌های طبیعی پوست آنها باشد. با این حال یک جراح زیبایی خوب، می‌داند چگونه پف و افتادگی چشم‌ها را کاهش دهد و در عین حال مراقب حفظ چین‌های طبیعی پلک چشم باشد. لازم نیست نگران تغییر ظاهر چشم‌های خود باشید؛ اما اگر هم برای شما اهمیت بسیاری دارد، نحوه آرایش کردن برای داشتن یک شکل چشم کاملاً جدید را بیاموزید.

کاهش سردرد میگرنی

بلفاروپلاستی پلک فوقانی چشم، علاوه بر بهبود ظاهر ممکن است درد برخی بیماران مبتلا به میگرن را نیز تسکین دهد. در یکی از مطالعات کوچک اخیر نشان داده شد که بلفاروپلاستی که اعصاب خاصی را هدف قرار می‌دهد، برای ۹۰ درصد از بیماران بهبودی در میگرن را به ارمغان آورده است. ۵۱ درصد از بیماران پس از یک سال گزارش کرده‌اند که هیچگونه سردرد میگرنی ندارند. اگرچه این مطالعه خود نقص‌هایی دارد، کاهش سردرد می‌تواند برای برخی از مبتلایان به سردرد میگرنی یکی از مزیت‌های جانبی خوب بلفاروپلاستی باشد. (برگرفته از سایت کلینیک زیبایی کازمتیک)

فارغ از هر دلیلی که برای انجام بلفاروپلاستی دارید، با انتخاب پزشکان بسیار متبحر، می‌توانید بهترین نتایج را از این عمل بگیرید. جراحان پوست، صورت و جراحی پلاستیک، دارای مهارت جراحی و دانش عمیق از ساختارهای زیرین و پیوستگی‌های اجزای صورت و ویژگی‌های آن هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید