دور دنیا

پیام مهم ترکیه به جهان؛ امارات نقش آفرین شد/ سرنوشت تکراری قیمت‌ها در بازار

کدخبر: ۶۴۹۹۸۸
اقتصادنیوز: امروز هم قیمت ها در بازار بالا رفتند و قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز گذشته بر مدار رشد حرکت کرد و هر لیر با افزایش قیمت 10 تومانی، 1820 تومان نرخ گذاری شد.
پیام مهم ترکیه به جهان؛ امارات نقش آفرین شد/ سرنوشت تکراری قیمت‌ها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز، رنسانس اقتصادی ترکیه وارد فاز جدیدی شده است و آنکارا در تازه ترین اقدامات خود در راستای عبور از بحران اقتصادی، پیام مهمی را سرمایه‌گذاران خارجی ارسال کرد و خواستار بازگشت آنان به ترکیه شد.

مهمت شیشمک، وزیر دارایی ترکیه با تاکید بر اینکه «پس از یک دوره ماجراجویی اقتصادی و بحران، سیاست‌های عقلانی به ترکیه بازگشته است.» بیان کرد: «این بازگشت می‌تواند لیر ترکیه را به یک سرمایه‌گذاری مناسب برای مدیران پولی جهان بدل کند.»

ترکیه اما هنوز راه زیادی در پیش دارد. نرخ تورم نزدیک به 70 درصد است و انتظار می‌رود این ماه افزایش یابد، با این حال بخش کثیری از سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان پیدا کرده‌اند که وضعیت اقتصادی آنکارا رو به بهبود خواهد رفت و رشد قیمت‌ها تا پایان سال جاری به‌ سرعت کاهش خواهد یافت. احساسی که در دل مردم ترکیه هم افتاده است و بسیاری پول خود را از دلار به حساب‌های لیری منتقل می‌کنند که به جبران کاهش ارزش لیر ترکیه کمک می‌کند. تغییرات اقتصادی همواره در ترکیه اثرات مهم و نسبتا مطلوبی در طی این سال ها داشته است و باید دید رجب طیب اردوغان و دولتش از این خوان سخت نیز عبور خواهند کرد. اما قیمت لیر ترکیه امروز در بازار ارز تهران چند بود؟

قیمت لیر ترکیه امروز 8 خرداد 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز گذشته بر مدار رشد حرکت کرد و هر لیر با افزایش قیمت 10 تومانی، 1820 تومان نرخ گذاری شد.

لیر ترکیه

نرخ امروز دینار عراق

دینار عراق در حالی روز سه شنبه را پشت سر گذاشت که پس از تجربه روند افزایشی روز گذشته بار دیگر ثبات قیمت را در پیش گرفت و 45 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم امارات در بازار

امروز در بازار ارز تهران قیمت درهم امارات نسبت به روز گذشته سیر افزایشی را دنبال کرده است؛ هر درهم عصر امروز با پیشروی در کانال 16 هزار تومان، 107 تومان گران شد. قیمت درهم در پایان معاملات امروز به 16158 تومان رسیده است.

امروز اما حواله درهم امارات در جریان معاملات اثرگذار شد و به عقیده برخی از معامله گران لیدر بازار بود،  نوسان درهم در حالی امروز اتفاق افتاده است که در هفته های اخیر  رسانه های رسمی نوشته‌ بودند گشایش‌های ارزی قابل‌توجهی از طریق عراق و قطر محقق شده که باعث دسترسی ایران به چندین میلیارد دلار منابع ارزی جدید شده است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان

قیمت ریال عمان هم امروز در جریان معاملات بازار روند صعودی را در پیش گرفته است و ارزش آن نسبت به روز پیش، رشد 1180 تومانی داشته است و 153400 تومان خرید و فروش شد.

آخرین قیمت منات آذربایجان

در جریان معاملات امروز بازار ارز تهران قیمت منات هم مسیری جز افزایش را پیش روی خود ندید و در شرایطی روز را به عصر رساند که 34610 تومان معامله شد تا نسبت به روز گذشته 240 تومان گران شده باشد.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان که همواره به مانند دینار عراق ثبات قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است، امروز اما به تبعیت از روند صعودی حاکم بر بازار ارز تهران افزایش قیمت یک تومانی داشته و 152 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

امروز قیمت لاری گرجستان هم در پی روند صعودی حاکم بر بازار تهران بالا رفت و به 21430 تومان رسید تا نسبت به روز پیش، رشد 220 تومانی داشته باشد.

آخرین قیمت بات تایلند

در شرق آسیا هم امروز قیمت بات تایلند بر مدار رشد حرکت کرد و در حالی معاملات را به پایان رساند که 11 تومان گران و 1606 تومان مبادله شد.

بات تایلند

نرخ امروز رینگیت مالزی

در نهایت در بازار ارز تهران امروز ارزش هر رینگیت مالزی نسبت به روز گذشته بالا رفت و به 12540 تومان رسید تا افزایش 90 تومانی داشته باشد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران حکایت از تداوم روند صعودی قیمت ها به مانند روز گذشته دارد و به جز دینار عراق سایر ارزها بر مدار افزایش پیش رفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی