رصد بازار خودروهای داخلی؛

شناسایی عامل ایست قیمتی امروز سایپایی‌ها + جدول

کدخبر: ۴۳۸۳۴۹
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که امروز 14 شهریور 1400 سایپایی ها برخلاف ایران خودرویی ها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.
شناسایی عامل ایست قیمتی امروز سایپایی‌ها + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ عدم تغییر قیمت سایپایی ها در بازار در حالی رقم خورد که امروز برخلاف روز گذشته بازار دلار نوسان رو به بالا داشت و این امر موجب شد تا ایران خودرویی ها رشد یک میلیونی را تجربه کنند، اما تغییر شکل روند قیمت دلار در بازار نتوانست بازار سایپایی ها را تغییر دهد و پرتیراژهای این شرکت بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده ۴ محصول سایپا در سال ۱۴۰۰ که امروز انجام شد یکی از عواملی است که موجب شد تا بازار سایپایی ها با ایران خودرویی ها و دلار همراستا نشود. در این مرحله از فروش فوری شرکت سایپا 4 محصول پرطرفدار خود  شامل «کوییک دنده ای (رینگ فولادی)»، «کوییکR»، «سایناS» و «کوییکS» را در برنامه فروش فوری خود قرار داد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی این شرکت خودروهای پیش فروش شده ظرف 90 روز به برندگان قرعه کشی تحویل داده خواهد شد.  

از سوی دیگر نزدیک شدن به پایان تابستان یکی دیگر از دلایلی است که به گفته فعالان بازار خودرو افت و ثبات در بازار را به آن نسبت می دهند. کاهش تقاضا با پایان تعطیلات تابستان یکی از سنت های هرساله است، سنتی که در دو ساله اخیر با توجه به شیوع کرونا شکل آن تغییر کرد و تعطیلات نیز نتوانست بر افزایش تقاضا در بازار اثرگذارد.


بیشتر بخوانید: برگزاری قرعه‌کشی ۴ محصول طرح فروش فوری سایپا


بیشتر بخوانید: قیمت پرتیراژهای ایران خودرو امروز 14 شهریور


وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا بدون تغییر قیمت در بازار قیمت گذاری شدند و با این شرایط «کوییک معمولی» امروز در بازار 170 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک R» هم با قیمت 176 میلیون تومانی در بازار عرضه شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» نیز بدون تغییر به ترتیب در بازار با قیمت 149میلیون و 159 میلیون تومان قیمت گذاری شدند. «ساینا» هم امروز 159 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 14

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید