رصد بازار خودروهای داخلی؛

ثبات نسبی سایپایی‌ها در بلاتکلیفی بازار+ جدول

کدخبر: ۴۳۸۰۶۹
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که امروز 13 شهریور 1400 سایپایی‌ها «کوییک R» و «ساینا» در بازار با افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند.
ثبات نسبی سایپایی‌ها در بلاتکلیفی بازار+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس ارزیابی های صورت گرفته امروز سایر محصولات سایپا امروز در بازار تغییر قیمت نداشتند و با ثبات قیمت در بازار عرضه شدند.

نوسان اندک ردلار عمده دلیلی است که فعالان بازار خودرو استپ قیمت و نزولی شدن در بازار خودرو را به آن نسبت می دهند. به گفته فعالان بازار خودرو هرچند در ابتدای روز دلار با نوسان اندک رو به بالا روز خود را آغاز کرد، اما به مرور شکل قیمت دلار در بازار تغییر کرد و بازار نوسان نزولی به خود گرفت، روندی که روی بازار خودرو هم اثرگذاشت و شکل بازار را کاهشی کرد.

نوسان قیمت دلار موجب شد تا بازار خودرو شکل انتظاری به خودگیرد و با اطمینان وارد فاز نزولی نشود، عاملی که موجب شد تا در میان محصولات سایپا امروز دو خودرویی که در هفته های اخیر افزایش چندمیلیونی در بازار داشتند اصلاح قیمت بخوردند و افتی یک میلیون تومانی را تجربه کنند. از سوی دیگر هرچند تنها این دو خودرو افت قیمت را ثبت کرد، اما به گفته فعالان بازار خودرو، خودورهای پرتیراژ داخلی تمایل به کاهشی شدن دارند.

نزدیک شدن به پایان تابستان یکی دیگر از دلایلی است که به گفته فعالان بازار خودرو افت و ثبات در بازار را به آن نسبت می دهند. کاهش تقاضا با پایان تعطیلات تابستان یکی از سنت های هرساله است، سنتی که در دو ساله اخیر با توجه به شیوع کرونا شکل آن تغییر کرد و تعطیلات نیز نتوانست بر افزایش تقاضا در بازار اثرگذارد.


بیشتر بخوانید: قیمت ایران خودوریی ها در بازار 


 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار در میان محصولات سایپا امروز «کوییک R» و «ساینا» افت یک میلیون تومانی در بازار داشتند و با این افت قیمت «کوییک R» در بازار 176 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد و «ساینا» نیز 159 میلیون تومان قیمت خورد.

ارزایابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است سایر محصولات سایپا امروز بدون تغییر در بازار قیمت در بازار عرضه شدند. با توجه به روند بازار «کوییک معمولی» امروز در بازار با قیمت 170 میلیون قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند و به ترتیب در بازار  149میلیون و 159 میلیون تومان رسیدند.   

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 13

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید