رصد بازار خودروهای داخلی؛

جدایی مسیر پرتیراژهای ایران خودرو و دلار + جدول

کدخبر: ۴۳۸۸۵۹
اقتصادنیوز: پرونده بازار ایران خودرویی ها امروز 16 شهریور1400 بدون تغییر در بازار بسته شد.
جدایی مسیر پرتیراژهای ایران خودرو و دلار + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که هرچند دامنه قیمت دلار امروز افزایشی بوده با این حال ایران خودرویی‌ها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شده اند . به گفته فعالان بازار خودرو باز شدن پرونده طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس موجب شد تا ایران خودرویی ها که طی روزهای اخیر از بازار دلار پیروی می کردند امروز بی توجه به نوسان رو به بالای نرخ دلار در بازار قیمت گذاری شده اند.  

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر بازار در انتظار تعیین تلکیف طرح ساماندهی خودرو است، عاملی که موجب شده تا قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو همانند سایپا استپ کند. به گفته فعالان بازار خودرو در صورت تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو شاهد افت چشمگیر قیمت در بازار خودرو خواهیم بود. عاملی که موجب شده تا خریداران و فروشندگان وارد بازار نشوند به همین دلیل بازار فاز انتظاری به خود گیرند.

در طرح ساماندهی خودرو علاوه بر آنکه پیش شرط های آزادسازی واردات خودرو دیده شده این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته که خودرو از طریق بورس عرضه شود و از سوی دیگر شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو در بازار درنظر گرفته شده است. طرحی که اجرایی کردن آن علاوه بر آنکه می تواند بازار خودروهای وارداتی را ساماندهی کند. طرح ساماندهی بازار خودرو طی روزهای آینده در مجلس به رای گذاشته خواهد شد و در صورتی که بتواند پس از تصویب از سوی مجلس نظر نمایندگان را به خود جلب کند می تواند بازار خودرو داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

از سوی دیگر اخبار مطرح شده در خصوص مذاکرات هسته ای از سوی دولت سیزدهم که تا حدودی از آن به عنوان پالس مثبت یاد می شود موجب شده تا بازار پرتیراژهای سایپا طی دو روز اخیر بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شوند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX  »، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز محصولات پژو در بازار تغییر نداشتند و «پژو 206 تیپ 5» با قیمت 290 میلیون تومان و «پژو 206 صندوقدار نیز 283 میلیون تومان قیمت خوردند، اما «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 251 میلیون تومان عرضه شد. 

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده سمند هم بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. در این میان «سمند LX با موتورEF7 » نیز بدون تغییر در بازار 260 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «سمند سورن پلاس» همانند روزگذشته در بازار 311 میلیون تومان قیمت گذاری خورد و «سمندLX » امروز در بازار تغییری نداشت و قیمت آن به 242 میلیون تومان رسید.

ایران16شهریور

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید