رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت خودرو تحت تاثیر سیگنال های برجامی + جدول

کدخبر: ۵۱۵۱۴۵
اقتصادنیوز: سیگنال های برجامی بازار خودرو امروز 24 مرداد 1401 را تحت تاثیر قرار داد، بطوریکه پرتیراژهای ایران خودرو امروز با افت یک تا سه میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.
افت قیمت خودرو تحت تاثیر سیگنال های برجامی + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو اظهارات امروز سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برجام یکی از دلایلی است که موجب شد تا علاوه بر نرخ دلار امروز شاهد کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار باشیم.

 وزیر امور خارجه اعلام کرد، اگر آمریکا با انعطاف واکنش نشان دهد، به توافق نزدیک هستیم و تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می‌دهیم. این خبر حتی از سوی روزنامه کیهان مطرح شد، بطوریکه این روزنامه امروز درباره برجام نوشت  از گوشه و کنار زمزمه توافق به گوش می رسد .

با توجه به اخباری که امروز در خصوص برجام مطرح شده بازار فاز انتظاری به خود گرفت و علاوه بر عقب گرد قیمت خودرو، خریداران هم از بازار خودرو کنار کشیدند و منتظر نتایج برجام ماندن. بطوریکه می توان گفت امروز بیش از آنکه چشم ها و گوش ها به دنبال قیمت های جدید باشد، همه منتظر نتیجه پیش بینی ها بودند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز خانواده 207 در بازار افت یک تا 2 میلیون تومان داشند. با این شرایط قیمت «پژو 207 سقف شیشه ای» در بازار به 406 میلیون تومان رسید و افتی یک میلیونی را ثبت کرد و «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار امروز 397 میلیون قیمت گذاری شد و 2 میلیون کاهش قیمت داشت.

شب سرنوشت ساز برای بازار دلار وسکه ایران

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که خانواده سمند امروز تغییرات متوعی داشته. براساس ارزیابی ها «سمند LX» در بازار 305 میلیون تومان قیمت خورد و 2 میلیون تغییر قیمت داشت، «سمندLX با موتورEF7» هم در بازار 348 میلیون تومان در بازار دست به دست شد و سه میلیون افت قیمت را ثبت کرد؛ اما «سمند سورن پلاس» در بازار 342 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» امروز در بازار 507 میلیون تومان بدون تغییر قیمت گذاری شد افتی 2 میلیونی داشتند، از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز بدون تغییر 395 میلیون تومان قیمت خورد و «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار 301 میلیون دست به دست شد افتی یک میلیونی در بازار داشت.

ایران 24

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید