رشد 70 درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی؛

گذر آمار جانباختگان روزانه کرونا از مرز 700 نفر!

کدخبر: ۴۳۵۵۷۵
اقتصادنیوز: روند روبه رشد بیماری کرونا در کشور به شهریور ماه نیز سرایت کرده و رکوردهای بی‌سابقه آن را ارتقا داد. در همین رابطه در روز 2 شهریور ماه بیش از 700 نفر جان خود را بر سرابتلا به این ویروس از دست داده و تعداد بیماران فعال نیز به بالاترین حد خود در کشور رسیده اند.
گذر آمار جانباختگان روزانه کرونا از مرز 700 نفر!

به گزارش اقتصادنیوز ، با آغاز سال 1400 بیماری کرونا پس از 13 ماه دوباره روندی افزایشی گرفته و این بار با سرعت بیشتری در کشور جریان پیدا کرده است. در ابتدا در بهار امسال موج چهارم آماری در ابتلا و دیگر شاخص های نگران کننده کرونایی به ثبت رسید. 

پس از آن که این موج در پایان بهار فروکش کرد در ابتدای تابستان خیز دیگری را آغاز کرده و این بار رکورد هایی خطرناک تر از قبل در داده های ایران ثبت شد.

اکنون روند صعودی ابتلا به کرونا در ایران به سطح خطرناکی رسیده است. افزایش مرگ ومیر و سرعت رشد بستری های بیماری کرونا در ایران نشان میدهد در تمام روزهای کرونا زده کشور برخی از آمارهای درج شده در کشور بی سابقه بوده است.

رکورد بستری روزانه کرونا در ابتدای شهریور

در روز دوم شهریور ماه 40 هزار و 623 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این میان 13.5 درصد آنها در بیمارستان بستری شدند. 

به عبارت  دیگر امروز شمار بستری‌های روزانه 5 هزار و 487 نفر بوده که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور تاکنون بی سابقه بوده است.

رکوردهای پی در پی بستری در این روزها نشان از حجم بالای ورود بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها داشته است.

بررسی آمارهای روزانه کرونایی در شاخه بستری ها نشان می‌دهد این هفتمین روزی است که آمارهای بستری در کشور بالاتر از مرز 5 هزار نفر گزارش می شود که هر هفت مرتبه نیز در موج پنجم کرونایی کشور به ثبت رسیده است.

کرونا

رشد 70 درصدی ماهانه در بیماران بدحال کرونایی

در سوی دیگر آمارهای بیمارستانی در کشور شاهد بستری 7 هزار و 727 بیمار بدحال در بخش بستری های ویژه بوده ایم. این رقم بالاترین میزان این شاخص در روزهای کرونازده کشور بوده که همچنان نیز ادامه داشته است.

بررسی روند رشد ماهانه این متغیر نشان می‌دهد در روزهای اخیر رشد تعداد متغیرهای وخیم بیمارستانی در کشور رشدی فزاینده داشته و حتی تا مرز 70 درصد صعود کرده است. اکنون رشد ماهان بیماران بدحال در کشور برابر با 61.5 درصد بوده که باوجود کمتر بودن آن نسبت به سه روز قبل اما هنوز میزان بالایی به شمار می آید.

افزایش متغیرهای بیمارستانی سرانجام به رشد مرگ ومیر در کشور منجر شده و رکوردهای بی سابقه ای را به ثبت رسانده است.

کرونا

رکورد مرگ ومیر کرونا در شهریور

متغیر سیاه کرونا در هر منطقه میزان مرگ ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در آن منطقه است. در دومین روز از سپری شدن ماه سیاه کرونایی در کشور شاهد فوت 709 نفر از مبتلایان به این بیماری بوده ایم که بالاترین حد فوتی های روزانه ویروس خطرناک کرونا بوده است. 

این روند صعودی و رکوردهای تلخ در میزان فوتی ها ناشی از رشد متغیرهایی نظیر بیماران بدحال و بستری های روزانه در کشور است.

شاخص دیگری که نمایانگر تعداد بیماران فعال کرونایی است، در این روزها  صعودی شده و نشان از بالاترین حد نیاز به دارو در کشور را دارد.

کرونا

رکورد بیماران تحت درمان کرونایی در شهریور

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در 18 ماه شیوع کرونا در ایران 4 میلیون و 756 هزار و 324 نفر تا روز 2 شهریور ماه  به این بیماری مبتلا شده اند که از این میان 3 میلیون و 993 هزار و 211 نفر بهبود پیدا کرده و 103 هزار و 357 نفر جان خود را بر سر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

درنهایت محاسبه می شود که اکنون در کشور رقمی معادل با 659 هزار و 756 نفر به این بیماری مبتلا هستند که هنوز تغییری در وضعیت آنها حاصل نشده است.

روند این رقم در روزهای کرونا زده سال 1400 نشان میدهد اکنون در بالاترین میزان بیماران تحت درمان در کشور قرار گرفته ایم.

این اتفاق گویای وضعیت خطیر در تعدادبیماران بوده ونشان میدهد در بالاترین میزان نیاز روزانه به دارو و تجهیزات پزشکی مبارزه با کرونا در کشور هستیم.

به طور کلی در صورتی که عامل ابتلا کنترل نشده و بیماران در مراحل ابتدایی بیماری درمان نشوند ممکن است آمارهای بیمارستانی و تعداد بیماران فراتر رفته و جهش های ویروس خطرناک کرونایی از کنترل خارج شود.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید