فلاحت‌پیشه: رسوایی حوزه خودرو بی‌سابقه است/ برای مصرف‎‌کننده هیچ حقی قائل نیستند

کدخبر: ۵۷۰۲۱۹
اقتصادنیوز: فلاحت پیشه روند کنونی مسکوت ماندن استیضاح وزیران را در مجلس غیرطبیعی می‌داند می‌گوید: «در عمل اگر کسانی بخواهند برای عدم اجرای آیین‌نامه بهانه‌ای پیدا کنند، بهانه زیاد است.
فلاحت‌پیشه: رسوایی حوزه خودرو بی‌سابقه است/ برای مصرف‎‌کننده هیچ حقی قائل نیستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» نماینده سابق مجلس درباره‌ی اینکه آیا لابی‌گری در سطحی که بین نماینده‌ها خودرو توزیع و اعطا بشود در مجالس قبلی سابقه داشته یا نه، به خبرآنلاین می‌گوید: «به هیچ وجهه. اما در گذشته معدودی نماینده داشتیم که معروف بودند به کاسب. من معتقدم شان کلیت مجلس در هر دوره‌ای باید به دور از این مسائل کاسب‌کارانه باشد. اما این خبر به شان و اعتبار و جایگاه مجلس و تک تک نمایندگان آسیب می زند.» او تاکید دارد که اعلام وصول باید به معنی پایان لابی‌گری باشد.

رئیسی: بند ناف مبادلات ارزی را از دلار قطع می‌کنیم

فلاحت پیشه روند کنونی مسکوت ماندن استیضاح وزیران را در مجلس غیرطبیعی می‌داند می‌گوید: «در عمل اگر کسانی بخواهند برای عدم اجرای آیین‌نامه بهانه‌ای پیدا کنند، بهانه زیاد است. مثلا وقتی رهبری گفتند قوا با هم همکاری کنند، بلافاصله یک عده این‌را به‌معنای مخالفت ایشان با استیضاح اعلام کردند. اما واقعیتی که وجود دارد الآن معضل اصلی کشور معضل اقتصادی است و وزرای مربوط به این حیطه در دولت باید پاسخ‌گو باشند. وقتی در یک حوزه‌ای کار صورت نمی‌گیرد و شاخص‌های توسعه کشور در آن به شدت ضعیف است. آن وقت است که بخشی از نمایندگان می‌خواهند پیگیری کنند. اگر هیئت رییسه مانع پیگیری بشود، آن موقع این شکل تبانی به خودش می‌گیرد زیرا وقتی کسی ضعیف است، وظیفه نمایندگان است که از ابزارهای پنج گانه نظارتی خودشان استفاده کنند.»

او تاکید دارد: «اتقاقات رسوایی که در حوزه‌ی خودرو در کشور ما دارد صورت می‌گیرد در دنیای امروز بی‌سابقه است. هیچ‌گونه حقوق مصرف کننده‌ای دیده نشده است.»

فلاحت پیشه در تحلیل خود با توجه به عملکرد سابق این مجلس احتمال استیضاح وزیر صمت را قابل پشبینی نمی‌داند و می‌گوید: با توجه به شرایطی که پیش آمده و به سه دلیل؛ یکی بی‌سامانی حوزه‌ی صمت، دوم ظلمی که به مصرف کننده در حوزه بازار خودرو شد و سوم لابی گری‌ که شکل گرفت به طور معمول به خاطر این سه دلیل اگر در دوره هرکدام از مجلس‌های قبلی بود دیگر استیضاح قطعا رای می‌آورد و مجلس برای حفظ اعتبار خودش به استیضاح رای می‌داد. حالا وزیر هر کسی بود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید