ترس دوم در بازار ارز

سود یک میلیون تومانی خرید دلار سهمیه ای

کدخبر: ۴۳۲۲۷۵
قیمت دلار با با مرز روانی یعنی سطح 26 هزار و دویست تومان روبروست که عمده معامله‌گران معتقدند شکستن این سطح میتواند به افزایش تقاضای بازار را تقویت و در نتیجه نرخ را فزونی‌تر کند.
سود یک میلیون تومانی خرید دلار سهمیه ای


به گزارش اکو ایران،ترس اول بازار در روزهای اخیر پیش روی طالبان در افغانستان است ترس دوم نیز به سخت تر شدن مسیر احیای برجام باز می گردد. این دو ترس موجب شده قیمت دلار به سمت بالا حرکت کند.

بازار ارز در روز دوشنبه 18 مرداد

در روز دوشنبه 18 مرداد 1400، دلار تهران با 25 هزار و ششصد تومان شروع به کار کرد و با یک روند صعودی به ابتدای مرز کانال 26 هزار تومان رسید.قیمت دلار در حالی برای وارد به کانال 26 هزار تومان در بازار ارز تهران احتیاط کرد که بازار سلیمانیه ورود قیمت دلار به کانال 26 ثبت شد.
فضای بازار که روز یک شنبه هراسان از پیشروی طالبان بود، دیروز نیز با نگرانی‌های جدیدی روبرو بود. در بازار خبرهای بلومبرگ و وال‌استریت ژورنال میچرخید. بلومبرگ گفته  بود ایران راه‌های مقابله با تحریم آمریکا را پیدا کرده و این مسئله از اشتیاق ایران برای احیای برجام می‌کاهد، همچنین وال‌استریت ژورنال اشاره کرده بود که اگر قرار باشد توافقی حاصل شود، احتمالا به آسانی در دسترس نباشد و پس از دوره‌های طولانی درگیری، احتمال توافق وجود دارد. به گفته معامله‌گران هر دو خبر شانس احیای برجام را کم جلوه می‌دهند.
در مقابل خبرهای مثبتی در بازار ارز شنیده می‌شد که صدای آن‌ها بلند نبود، مانند تحرکات سیاسی عراق، که برخی گمانه‌زنی می‌کردند این اتفاقات سیاسی در منطقه برای برقراری رابطه مجدد ایران و عربستان است. همچنین معامله‌گران درمورد خبر سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران صحبت می‌کردند و عده‌ای آن را به شرایط جدید برجام ربط می‌دادند، ولی این خبر نیز انعکاسی در نرخ بازار نداشت.
در این شرایط، قیمت دلار با با مرز روانی یعنی سطح 26 هزار و دویست تومان روبروست که عمده معامله‌گران معتقدند شکستن این سطح میتواند به افزایش تقاضای بازار را تقویت و در نتیجه نرخ را فزونی‌تر کند.
در فضای رسمی بازار نیز، رفتار بازارساز فرق زیادی با گذشته نکرده و معمولا هنگام شرایط هیجانی بازار سعی در نگهداری نرخ در کف دارد. این تاکتیک موجب شده بود که شاهد صف‌های طویل دلارجلوی صرافی‌ها باشیم. فاصله‌ای که نرخ بازار متشکل با بازار آزاد داشت به طور میانگین به حدود 500 تومان می‌رسید و این اختلاف نرخ، بار دیگر انگیزه برای کرایه کارت ملی‌ را بالا برده بود. اگر کسی در صف خرید دلار بود میتوانست حدود یک میلیون تومان سود کند.
در بازار سکه نیز نگاه سکه‌بازان امروز کاملا به داخل بود، این درحالیست که  اونس ریزش سنگین داشت و آن‌ها انتظار این ریزش را نداشتند، حتی کارشناسان احتمال ریزش را تا انتهای هفته پیش بینی می‌کردند، اما بازار سکه، دلار را زیر نظر داشت. البته در ابتدای معاملات این بازار، قیمت سکه سطح 11 میلیون و دویست هزار تومان را از دست داد و در ادامه با افزایش  نرخ دلار، این سطح را پس گرفت.
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید