قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

واکنش طلای‌جهانی به رکودتورمی در اقتصادهای‌بزرگ

کدخبر: ۴۴۰۴۸۸
اقتصادنیوز: امروز یک شاخص مربوط به عملکرد سهام در چین منفی شد...
واکنش طلای‌جهانی به رکودتورمی در اقتصادهای‌بزرگ

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی روز گذشته به مرز 1800 دلار نزدیک شد، اما نتوانست از آن عبور کند.این رقم در پایان معاملات روز گذشته روی 1793 دلار قرار گرفت. نوسان قیمت طلا در شروع معاملات امروز محدود بود. قیمت طلا در ساعت 12 و 16 دقیقه ظهر به وقت ایران 1792 دلار بود. عدم رشد معنادار طلا در حالی اتفاق افتاد که شاخص دلار تغییراتی منفی را به ثبت رساند.

رکود تورمی در انتظار اقتصادهای بزرگ؟

برخی تحلیل‌گران معتقدند اقتصاد آمریکا با مسائل ساختاری متعددی مواجه است که می‌تواند رشد اقتصاد در این کشور را با مشکل مواجه کند. به اعتقاد آن‌ها بازار مسیر رکود و رشد اقتصادی را تعیین خواهد کرد، شاخص CSI (این شاخص نشان‌دهنده عمکرد 300 سهام برتر در بازار سهام شانگهای است) به تازگی منفی شد. اقتصادهای در حال توسعه در حال بازگشت هستند و احتمالا بعد از آن‌ها نوبت به اقتصادهای توسعه یافته می‌رسد. احتمال می‌رود اقتصادهای بزرگ مانند اقتصاد آمریکا در شش ماه آینده یک دوره رکورد تورمی را تجربه کنند. معمولا رکودهای تورمی پایدار نیستند و حالت دوره‌ای دارند، اما در صورت تحقق این پیشبینی احتمال می‌رود، قیمت طلای جهانی یک فرصت برای رشد پیدا کند.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 17 دقیقه عصر به وقت ایران روی 45 هزار و 678 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 859 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد اختلاف داشتند.

در اکوایران ببینید:گزینه‌های دروازه‌بانی اقتصاد ایران

بیت کوین

قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز تغییراتی مثبت را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده و روی 3 هزار و 307 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم 389 میلیارد دلار و اختلاف بین بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال حدود 8 درصد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید