ثبت بالاترین قیمت نفت در عصر کرونا/ آتش بازی حوثی ها در بازار نفت

کدخبر: ۳۹۸۰۱۰
اقتصاد نیوز: قیمت نفت برای اولین بار پس از همه گیری کرونا به بالای مرز 70 دلار رسید قیمت نفت برنت در شروع بازارهای جهانی از سطح 71 دلار نیز گذشت.
ثبت بالاترین قیمت نفت در عصر کرونا/ آتش بازی حوثی ها در بازار نفت

یه گزارش اقتصاد نیوز،روز دوشنبه ، معاملات آتی نفت خام برنت (معیار پرکاربرد قیمت بین المللی نفت) برای اولین بار از زمان شیوع COVID-19 ، بیش از 70 دلار در هر بشکه جهش کرد.معاملات آتی ماه مه در آسیا  نیز به 71.16 دلار در هر بشکه رسید

این جهش به دنبال گزارش حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی رخ داد. حوثی ها شب گذشته از حمله موشکی به عربستان و تاسیسات نفتی آرامکو خبر داده بودند.بیانیه این گروه نشان می دهد آنها از طریق حمله پهپادبه قلب صنعت نفت عربستان سعودی شلیک کرده اند ،این حمله به بندر راس تنوره  انجام شده جایی که انبارهای ذخیره نفت شرکت نفت عربستان آرامکو قرار دارد. تاسیسات آرامکو عربستان سعودی  برای صادرات نفت حیاتی است، ریاض این حمله را حمله ناموفق به امنیت انرژی جهانی نامید.

راس تنوره  بزرگترین ترمینال نفتی جهان است که قادر به صادرات تقریبی 6.5 میلیون بشکه در روز است - تقریبا 7 درصد از تقاضای نفت - و به همین ترتیب به شدت محافظت می شود. این بندر شامل یک مزرعه بزرگ مخزن ذخیره سازی است که در آن مواد خام قبل از اینکه به درون تانکرهای فوق العاده بریزد در آن نگهداری می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید