خط مقدم مقابله با ملخ‌های صحرایی

کدخبر: ۲۷۹۷۶۴
استاندار بوشهر گفت: بوشهر خط مقدم مقابله و پیشگیری با ملخ های صحرایی است و باید از رخنه این آفت و هجوم به استانهای همجوار پیشگیری کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان بوشهر افزود: چهار استان همجوار این استان درگیر مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند که در مبارزه با این آفت با استفاده از همه امکانات باید به صورت جهادی عمل کرد.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه شیوع آفت ملخ صحرایی بر امنیت غذایی کشور تاثیر می گذارد باید اعتبارات لازم دراین بخش تخصیص یابد و استان تمام حمایت خود را از جهاد کشاورزی در این راستا انجام می دهد.
استاندار بوشهر اظهارداشت:رسالت مدیریت بحران تنها اطلاع رسانی در خصوص اتفاق رویداد نیست بلکه باید با فعال کردن کارگروه های این شورا در بخش های مختلف اقدام های پیشگیرانه انجام شود.
وی گفت:رسالت مدیریت بحران تعریف پروژه های مختلف برای پیشگیری از حوادث در بخش های مختلف و برنامه ریزی اعضای این کارگروه برای پیشگیری از حوادث احتمالی، ایمنی و سلامت در استان است که باید فعال تر عمل کنند.
گراوند با اشاره به احداث باغ ویلاها در استان بوشهر گفت: اگر هر مدیری در بخش خود به خوبی عمل کند امروز نباید با مشکل باغ ویلاها در مناطق مختلف استان روبه رو باشیم و در این شرایط وظیفه استان تامین آب آشامیدنی مردم است و هیچ وظیفه ای در مقابل تامین آب باغ ویلاها نداریم.
وی اضافه کرد: حل مشکل جاده ساحلی بوشهر- گناوه که در زمان بارندگی دچار آبگرفتگی می شود و ایمن سازی محور کوهستانی محور اهرم - فراشبند به عنوان یکی از محورهای پر خطر استان در زمان بارندگی است که برای ایمن سازی این محورها باید از توان کارگروه های تخصصی و اساتید دانشگاه خلیج فارس، ‌صاحب نظران و کارشناسان استفاده شود.
استاندار بوشهر افزود: باتوجه به پوشش مناسب گیاهی مراتع و جنگل های استان بوشهر به دلیل بارندگی ها دستگاه های منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و فرمانداران نسبت به پیشگیری از آتش سوزی ها و تامین وسایل و امکانات آتش نشانی اقدام کنند.
گراوند یادآورشد: در راستای پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای شناورهای مختلف صیادی و سفاری در زمان شرایط نامساعد جوی دریابانی باید از دریاروی شناورها پیشگیری و اجازه تردد را به آنها ندهد.
استاندار بوشهر گفت: از همکاری نهادها و قشرهای مختلف مردم در کمک رسانی به مردم آسیب دیده استانهای سیل زده تشکر می شود.
وی تاکید کرد: ارائه کمک ها با مدیریت واحد و وحدت رویه در سرعت بخشی ارائه خدمات به آسیب دیدگان موثر است و در شرایط کنونی با توجه به اعلام نیاز استانداری های خوزستان و لرستان براساس نیاز اقلام خواسته شده بسته بندی و ارسال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید