بسته دولت برای خوزستان در ۲ روز گذشته

کدخبر: ۳۳۹۱۳۵
اقتصادنیوز :رئیس جمهور در ۲ روز متوالی در گفتگو با وزرای کشور، نیرو و استاندار استان خوزستان خواستار رفع مشکلات مردم در زمینه آب آشامیدنی و کنترل ویروس کرونا در این استان شد.

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، استان خوزستان این روزها با شیوع بالای بیماری کرونا رو به رو شده است، اتفاقی که بنا به روایت سخنگوی دولت به خاطر رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور مردم در مراسم‌ عزاداری و عروسی و تجمعات دیگر بوجود آمده است.از سوی دیگر بروز برخی مشکلات برای آب آشامیدنی مردم در برخی مناطق اهواز خوزستان را به صدر اخبار رسانه ای تبدیل کرده است.

بر همین اساس حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در دو روز متوالی طی دستوراتی به وزرای کشور و نیرو و همچنین به استاندار خوزستان خواستار رسیدگی به مشکلات مردم شد. 

رئیس جمهور در روزگذشته در گفتگو با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استانها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تاکید کرد: مردم این استانها و شهرها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت ها شویم.

او سپس در تماس تلفنی با استاندار خوزستان در جریان آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس کرونا در این استان و اقدامات انجام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خوزستان قرار گرفت و از مردم این استان برای همکاری با مسئولان و همچنین متخصصان بهداشت و درمان در زمینه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دعوت کرد. 

 حجت‌الاسلام حسن روحانی در تلفن یک ساعت با استاندار خوزستان با اشاره به دریافت گزارش از وزارت نیرو در مورد وضعیت منابع آبی کشور تاکید کرد: به وزارت نیرو دستور داده‌ام که با توجه به شرایط خاص امسال کشور از نظر بارش‌ها، موضوع کشت برنج در استان خوزستان برای سال جاری را با نظر مثبت بررسی و برای تصویب در جلسه جاری دولت ارائه کند.

رئیس جمهور امروز نیز در تماس تلفنی با رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، با اشاره به برخی از مشکلاتی که اخیرا برای مردم در تامین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز بوجود آمده، دستور داد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این معضل توسط بخش های ذیربط انجام شود.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید