جزییات مذاکرات صلح لبنان و اسرائیل!

کدخبر: ۳۶۶۵۱۶
منابع ریاست‌جمهوری لبنان به المیادین گفتند، هدف از مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی تثبیت احیای حقوق است نه رفتن به سمت عادی سازی.
جزییات مذاکرات صلح لبنان و اسرائیل!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، منابع ریاست‌جمهوری لبنان تاکید کردند، مذاکرات غیرمستقیم با طرف اسرائیلی روز چهارشنبه آغاز می‌شود که هدف از آن تثبیت مرزها و احیای حقوق است نه رفتن به سمت عادی سازی. لبنان باید سطح هیئت اسرائیلی را تا حد ممکن ارزیابی کند بدون این‌که این کار معنای عادی سازی یا به رسمیت شناختن اسرائیل را داشته باشد.

این منابع اشاره کردند، مذاکرات همانطور که در توافقنامه چارچوب دار و طبق سازوکار تفاهم‌نامه آوریل ۱۹۹۶ آمده، انجام خواهد شد. ماموریت هیئت لبنانی صرفا فنی است و نه سیاسی.

این در واکنش به اظهاراتی است که گفته شده این مذاکرات نوعی ارتباط سیاسی با رژیم صهیونیستی است.

همچنین روسیا الیوم گزارش داد، هیئت لبنانی مامور به مذاکره با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریاییامروز، شنبه نشست مقدماتی به ریاست میشل عون برگزار کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع ریاست‌جمهوری لبنان گزارش داد، مذاکره‌کنندگان چهارشنبه به ریاست میشل عون با یان کوبیس، نماینده سازمان ملل در لبنان دیدار خواهن داشت.

این هیئت شامل چهار تن از جمله دو نظامی و دو غیرنظامی است که سرتیپ بسام یاسین، سرهنگ مازن بصبوس، کارشناس فنی تجیب مسیحی و وسام شباط، رئیس سازمان بخش نفت هستند.

به گفته مقامات لبنانی،‌ این هیئت با همتای اسرائیلی به طور مستقیم وارد مذاکره نخواهد شد بلکه مذاکره از طریق نماینده سازمان ملل در داخل یک اتاق انجام می‌گیرد اما وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شده مذاکرات مستقیم خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید