اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت سبد نفتی اوپک در آستانه اجلاس 168/قیمت نفت به 38 دلار رسید

کدخبر: ۱۳۲۱۹۴
نگاهی به آخرین وضعیت سبد نفتی اوپک نشان از پایین آمدن این نرخ دارد. نرخ 38 دلار سبد نفتی اوپک در حالی است که این سازمان روز جمعه اجلاس 168 خود را برگزار می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، اوپک در حالی روز جمعه هفته جاری نشست یکصد و شصت و هشتم خود را برگزار می‌کند که وضعیت مازاد عرضه در بازار به بحرانی‌ترین روزهای خود رسیده است.

آن‌طور که سایت اوپک نشان می‌دهد، آخرین نرخی که برای سبد نفتی اوپک اعلام شده است، رقم 38 دلار و 93 سنت است. این رقم آن‌طور که بسیاری از کارشناسان بیان می‌کنند،‌ به خوبی وضعیت وخیم مازاد عرضه در اوپک را نشان می‌دهد.

بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که در نشست آتی، وضعیت سقف تولید حفظ شود و برخی دیگر معتقدند که حالا با آمدن ایران،‌ اوپک به فکر راهکار دیگری خواهد بود.

در این میان، اگر اوپک بخواهد وضعیت خود را در بازار حفظ کند، چاره‌ای به غیر از تصمیم‌گیری برای مازاد عرضه نفت ندارد. پیش از این اوپکی‌ها اعلام می‌کردند که سقف تولید خود را به این دلیل پایین نمی‌آورند که غیراوپکی‌ها ناچار به این کار شوند. این در حالی است که به اعتقاد بسیاری کارشناسان، غیراوپکی‌ها اجماعی با یکدیگر ندارند و عملا چنین چیزی غیر ممکن است.

جدول فوق آخرین وضعیت نوسانات قیمت و آخرین نرخ سبد نفتی اوپک را نشان می‌دهد.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید