رزش ذاتی سکه چقدر است؟

دلار سد راه افزایش قیمت سکه

کدخبر: ۴۶۴۴۹۰
اقتصادنیوز: قیمت سکه روز گذشته نزول را تجربه کرد اما معامله گران پشت خطی قیمت سکه را برای بازار امروز یکشنبه 5 دی 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟
دلار سد راه افزایش قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار طلا روز گذشته شاهد افت قیمت سکه بود. این فلز گران بهای داخلی روز گذشته 200 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و تا نزدیک مرز 13 میلیون تومان عقب نشینی کرد و به 13 میلیون  و 50 هزار تومان رسید.

دلار سد راه افزایش قیمت سکه

این افت قیمت در حالی اتفاق افتاد که  قیمت اونس طلا  نه تنها کاهش نداشته بلکه در مقایسه با روز‌های گذشته رو به افزایش بوده و در روز شنبه  در بازار‌های جهانی با رقمی معادل ۱۸۱۰ دلار معامله شده است.

 این روند کاهشی قیمت سکه و بی‌توجهی آن به ارزش جهانی طلا می‌تواند نمایانگر جهت‌پذیری قیمت سکه از  قیمت دلار در بازار ایران باشد.  دلار دیروز کانال  30 هزار تومان را از دست داد  و با 29 هزار و 970 تومان معامله شد. 

برخی از تحلیل گران معتقدند سکه بازان نسبت به برگشت قیمتی دلار امیدوار هستند. در هفته های گذشته نیز گاهی ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت ولی در بازار معامله گران حاضر نشدند که فلز گران بهای داخلی را زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به فروش برسانند.

در شرایط کنونی،‌ارزش ذاتی سکه نزدیک به محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار دارد و به همین دلیل، دور از ذهن است که فلز گران بهای داخلی به راحتی محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، چرا که در ماه های اخیر حباب سکه به طور معمول بالای ۲ درصد بوده است. با توجه به اینکه ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، با فرض حباب دو درصدی،‌قیمت بازار می تواند بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار بگیرد.

سکه در صورتی وارد فاز نزولی جدی تر خواهد شد که دلار زیر محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته معامله گران قیمت سکه را برای امروز یکشنبه 5  دی 1400 را چگونه  پیش بینی کرده اند؟ 

نزول قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی 13 میلیون و 35 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی  جمعه  شب گذشته  165 هزار تومان پایین تر  بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی  جمعه شب گذشته  بر روی 13 میلیون و 200 هزار تومان قرار داشت.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید