بسته خبری اقتصادنیوز چهارشنبه 4 اسفند 1400

رأی طرح صیانت ابطال شد؟ / دلار 4200 تومانی حذف نمی شود

کدخبر: ۴۷۸۱۳۶
اقتصادنیوز: تصویب طرح صیانت با واکنش های تُند از سوی فعالان اصلاح طلب و اصولگرا مواجه شد و معلوم نیست که این طرح با چه پشتوانه ای می خواهد به اجرا دربیاید.
رأی طرح صیانت ابطال شد؟ / دلار 4200 تومانی حذف نمی شود

به گزارش اقتصادنیوز ، همزمان با ادامه مذاکرات برجامی در وین، کمیسیون طرح مشترک صیانت در اقدامی طرح صیانت را به سرعت و با حواشی زیاد به تصویب رساند.

اخبار سیاسی | دیدارها بر سر احیای برجام در لحظات آخر

ایرنا، خبرگزاری دولت نوشت: رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و کارشناسی در چارچوب هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین همچنان جریان دارد و هیات‌ها در مرحله فینال گفت‌وگوها سرگرم چانه‌زنی‌های پایانی هستند.  وال استریت ژورنال هم در مطلبی نوشت: ایالات متحده و ایران چند روز تا دستیابی به توافق هسته ای در وین فاصله دارند. توافق جدید، مراحلی را که تهران و واشنگتن باید برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ انجام دهند، مشخص می کند.

قیمت رانا کارکرده در بازار+ جدول

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: در مرحله نهایی مذاکرات وین رایزنی‌های شدید در فرمت‌های مختلف انجام می‌گیرد. عصر دیروز دیدار پرثمر و منظمی با همتایان از تروئیکای اروپایی داشتم.  مذاکره کننده ارشد چین در مذاکرات وین، هم در جمع خبرنگاران گفت: ما واقعاً در آخرین مرحله هستیم.  ما فقط یک قدم کوچک با توافق نهایی فاصله داریم. چین تلاش های زیادی برای کمک به پر کردن شکاف انجام داده است و ما به این کار ادامه خواهیم داد.

امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه در صحبتی گفته ایت: نسبت به نتیجه مذاکرات در وین خوش‌بین هستیم اما به بخشی از آن که مربوط به جمهوری اسلامی ایران است. چرا خوش‌بین هستیم به این دلیل که دولت جناب آقای رئیسی اراده جدی برای دستیابی به یک توافق خوب و فوری در وین دارد. ابتکار و انعطاف طرف غربی می‌تواند مذاکرات را در کمتر از چند ساعت یا چند روز به سرانجام برساند. چندین موضوع باقی مانده است که جزو خطوط قرمز ما هستند. ما هنوز در موضوع تضمین نتوانسته‌ایم یک ابتکار عملی و قابل اعتماد را از طرف آمریکایی دریافت کنیم. بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت در نشست خبری  گفته است: مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. چند موضوع مهم باقیمانده که منتظر تصمیم گیری طرف مقابل و اراده واقعی آنها برای رفع تحریم ها هستیم.

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات وین گفته است: مذاکرات وین درباره برجام در لحظه سرنوشت‌سازی قرار دارد.  پس از ۱۰ ماه مذاکره به پایان کار نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز  نامشخص است. مسائل مهم باید حل شوند. اما تمامی هیات‌های مذاکره‌کننده کاملا تعامل دارند. کار فشرده در کوبورگ ادامه داد. میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در وین نوشت:  با انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین دیدار داشتم. در مورد وضعیت فعلی مذاکرات تبادل نظر کردیم. ظاهراً مذاکرات برای احیای برجام در آستانه عبور از خط پایان است

کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در جلسه عصر دیروز کمیسیون مشترک طرح صیانت با ۱۸ رای مثبت و یک رای منفی تایید شد. قرار است جزییات این طرح در جلسات بعدی این کمیسیون مورد بررسی قرار بگیرد. جلال رشیدی کوچکی، عضو مخالف کمیسیون طرح صیانت هم گفته است: نامه معاونت قوانین‌مجلس رای‌گیری کمیسیون صیانت قانونی نیست. همچنین معصومه پاشایی بهرام، نماینده مرند و جلفا، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: معاونت قوانین مجلس در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه ‎طرح حمایت از حقوق کاربران بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، رای‌گیری امروز کمیسیون ویژه و تصویب کلیات را غیر قانونی دانسته، پس به علت تخلف از مفاد صریح قانون، تصمیم‌گیری شتاب‌زده امروز عملا باطل می‌شود.

در همین حال خبرها حاکی از آن است که  محدودسازی ترافیک سرویس بین‌الملل هم تکذیب شد. زارع‎پور، وزیر ارتباطات در این باره گفته است: وزارت ارتباطات در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، درخواست خود را برای برای افزایش پهنای باند بین‎الملل ارائه داد. 

لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال از قول دو منبع غربی درباره زندانی امریکایی در ایران گفته است: هیچ چیزی در این مورد قریب الوقوع نیست.

اخبار اقتصادی | کمیسیون تلفیق مجددا با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد

رئیس کل بانک مرکزی در دومین جلسه هم اندیشی دوره ای با صاحبنظران و اساتید اقتصادی تاکید کرد: ایجاد اصلاحات اساسی در نظام بانکی با توجه به نیازهای کنونی جامعه؛ دستور کار اصلی بانک مرکزی در دوره جدید است. بانک واسطه‌گر وجوه است و حق بنگاهداری ندارد. ضمن اینکه مدیریت ریسک در شبکه بانکی نیز بسیار مهم است؛ اینکه یک بانک نقدینگی خود را در یک یا چند پروژه خاص حبس کند و آن پروژه از نقدینگی لازم‌ برخوردار نباشد بانک با مشکل مواجه می شود و نهایتا از بانک مرکزی استقراض می‌کند.

 میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس، از تعیین تکلیف ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جلسه دیشب کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد. پیش تر سخنگوی دولت خبر داد: ارز ترجیحی یک سیاست اقتصادی ناکارآمد بوده و است و دولت به دنبال راهکار جایگزین است. محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت که کمیسیون بر نظر قبلی خود درباره استمرار در پرداخت ارز ترجیحی باقی ماند و لذا بند الحاقی یک تبصره یک بودجه به همان شکل سابق در گزارش تلفیق باقی می‌ماند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه (۲اسفند) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بند الحاقی۸، و بند الحاقی ۹ تبصره ۲ در بخش درآمدی را تصویب کردند.

اخبار بنگاه ها | عالیس هم به فرابورس آمد

#عالیس | شرکت بهار رز عالیس چناران با نماد عالیس در بازار دوم فرابورس درج نماد شد و منتظر لیست عرضه اولیه ها قرار گرفت.

#وبملت | بانک ملت از وصول  ۸۲۰ میلیون دلاری از صنعت نفت خبر داد.

#لوتوس | لوتوس پارسیان از مشارکت در خرید اوراق مرابحه دولت نماد اراد96 تاریخ سررسید 1403/04/14- حجم,8,031,300ورقه خبر داد.

#زپارس | کشت و صنعت و دامپروری پارس مبنی از افزایش نرخ فروش هر کیلوگرم ذرت بذری رقم 704 تولیدی 1399 از مبلغ 380000 ریال به مبلغ 57000 تومان خبر داد.

#کاما | باما از تصویب هات مدیره در رابطه با تخصیص 400 میلیارد تومان جهت خرید سهام پذیرفته شده در بورس و فرابورس خبر داد.

#کحافظ | کاشی و سرامیک حافظ درباره افزایش فروش خود گفته است: افزایش مقداری و ریالی فروش بهمن ماه نسبت به ماه گذشته ، ناشی از فروش تولیدات خط ۱ پروژه تولید کاشی پرسلانی (فاز توسعه) است. مبلغ اعلامی در قسمت برگشت از فروش ناشی از کالای مرجوعی نبوده و مربوط به اصلاح فروش داخلی به فروش صادرات در بهمن ماه است.

#اخابر | سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: مشکل شبکه ثابت کشور، عدم تحویل پهنای باند مورد نیاز اینترنت به مخابرات از سوی شرکت دولتی زیرساخت است. این در حالی است که بهادری، سخنگوی دولت، صبح امروز اختلالات اینترنت را به عدم توسعه شبکه مخابرات در سالهای گذشته مرتبط دانسته است. اعتراضات مردم به کیفیت نامناسب اینترنت از دوماه گذشته شدت گرفته است

#وملل | موسسه ملل اعلام کرد: در ادامه واگذاری و فروش پروژه های مروارید واقع در تهران, درنیکا و کوه نور واقع در مشهد، تا تاریخ این گزارش تعداد 11 واحد دیگر از این پروژه ها را به فروش رسانده و مجموعا مبلغ 20.5 میلیارد تومان سود در دفاتر این موسسه شناسایی شد. پروژه درنیکا : از این پروژه تعداد6 واحد به بهای تمام شده 31 میلیارد تومان , مبلغ فروش 43.8 میلیارد تومان و 12.8 میلیارد تومان درآمد. پروژه مروارید : از این پروژه تعداد 2 واحد به بهای تمام شده 11.4 میلیارد تومان، مبلغ فروش 18 میلیارد تومان و 6.6 میلیارد تومان درآمد. پروژه کوه نور : از این پروژه تعداد 3 واحد به بهای تمام شده 11.5 میلیارد تومان، مبلغ فروش 12.6 میلیارد تومان و 1.1 میلیارد تومان درآمد حاصل شد.

#دسانکو | دارو سازی سبحان لنکولوژی از برنده شدن در دوفقره مناقصه صادرات دارو به کشور سوریه به مبلغ 589،169 یورو خبر داد.

#خراسان  | پتروشیمی خراسان اعلام کرد: به علت برودت هوا و افت شدید گاز واحدهای تولیدی این شرکت از تاریخ 1400/10/28 از سرویس خارج شدند. با عنایت به کاهش برودت هوا و برقرار شدن گاز خوراک و سوخت، در حال حاضر واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک با ظرفیت 70 درصدی در حال تولید است. به محض تامین گاز به مقدار مورد نیاز تولید واحدهای تولیدی مذکور و همچنین واحد کریستال ملامین تولید با ظرفیت کامل انجام خواهد شد.

#تپمپی | پمپ سازی سازی ایران اعلام کرد: قرارداد منعقده بابت فروش 12 دستگاه انواع الکتروپمپ به شرکت سهامی آب و برق خوزستان است که قرارداد از زمان وصول پیش دریافت از کارفرما اجرایی خواهد شد.تاکنون این امر محقق نشده است و نحوه تسویه به صورت 25 درصد پیش دریافت و بقیه مبلغ در زمان تحویل کالا خواهد بود.

#وبصادر | حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران گفته است: تامین مالی زنجیره پتروشیمی در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش یکی از اقدامات بانک‌ها در عرصه پتروشیمی است که طی آن سه بانک صادرات ایران، ملت و تجارت در سال‌های اخیر به طور متوسط سالانه یک میلیارد دلار برای توسعه طرح‌های پتروشیمی هزینه کرده‌اند. این سه بانک از سال ۱۴۰۱ به بعد سالانه به طور متوسط یک و نیم تا ۲ میلیارد دلار به صورت نقدی و اعتبارات اسنادی برای بخش ساخت داخل، سرمایه در گردش و پیمانکاران مختلف این صنعت تامین مالی خواهند کرد.

#حفارس | حمل و نقل بین المللی فارس از فروش 82 دستگاه انواع تریلر ، بغلدار فلزی، کفی و سمی تریلر متعلق به شرکت با اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی طی نامه شماره 21883 مورخ 30 بهمن ماه 1400 خبر داد.

#آرمان | بیمه آرمان اعلام کرد: احتراماً عطف به تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 1400/04/31 موضوع بند 7 گزارش حسابرس و بازرس قانونی درخصوص انتقال مالکیت مجتمع سینمایی سیمرغ اعلام کرد: سند مالکیت ملک مذکور به نام این شرکت انتقال یافت. خاطر نشان می سازد نقل و انتقال ملک مذکور هیچگونه آثار مالی و سود و زیانی نداشته و قبلا در یادداشتهای 25 و 26 صورتهای مالی حسابرسی شده شناسایی شد. گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 250 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران به تصویب هیات مدیره رسید.

#وساخت | افزایش سرمایه 4090 درصدی سرمایه گذاری ساختمان ایران از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر اندوخته ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

#غشوکو | افزایش سرمایۀ شوکوپارس از 14.5 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان ( از محل مطالبات و آورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#مرقام  | جلسه مجمع عمومی ایران ارقام در تهران (خیابان نجات الهی، خیابان سپند غربی(جعفر شهری)، پلاک52) در ساعت 10 روز شنبه 14 اسفند برگزار میشود.

#سبزوا  | جلسه مجمع عمومی سیمان سبزوار با دستورکار شمولیت مفاد ماده 141 قانون تجارت در تهران (سعادت آباد - خیابان علامه شمالی - کوچه شهد جهانگیر انقطاع ( بیستم غربی) - پلاک 43 - طبقه اول) در ساعت 10 شنبه 14 اسفند برگزار میشود.

  • 16
  • 17
  • 18
  • photo_2022-02-22_23-45-42
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید