گسترش زیرساخت‌های الکترونیک کشور به شرط ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس

کدخبر: ۵۰۸۷۵۶
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سهام افزون بر تسریع در روند رشد زیرساخت‌های الکترونیک کشور بر سودآوری بازارسرمایه نیز تاثیر می‌گذارد.
گسترش زیرساخت‌های الکترونیک کشور به شرط ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بورس

به گزارش اقتصادنیوز، محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با مزایای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سهام، گفت: طی سنوات اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان به سبب نیاز به منابع مالی قابل توجه باید به بانک‌ها مراجعه می‌کردند، مراجعه ای که در همان ابتدا با مشکلاتی مواجه بود نخست وام‌های پرداختی تمامی شرکت‌های مندرج در حوزه دانش‌بنیان را در بر نمی‌گرفت یا آنکه بسیاری از بانک از چنین موقعیتی به نفع خود سو استفاده می‌کردند. از طرف دیگر با توجه به نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه از آنجایی که بانک‌ها توانایی سنجش سودآوری طرح‌های دانش‌بنیان را ندارند، در  حوزه تامین مالی با مشکلات متعددی مواجه می‌شدند.

خبری‌زاد با بیان اینکه خوشبختانه چندسالی است که سازمان بورس بستری را در حوزه بازار سرمایه به واسطه صندوق‌های جسورانه برای تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا ساخته است، بیان کرد: تداوم تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از بازار سرمایه چند حسن دارد که  می‌توان به گسترش دامنه فعالیت بازار سرمایه و بهبود فرآیند ارزیابی سودآوری شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

وی افزود: بازارسرمایه به سبب نیروهای ماهر همچون مدیران تامین سرمایه‌ها در راستای تامین مالی و گسترش عمق صندوق‌های جسورانه بهترین بستر تامین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

خبری‌زاد معتقد است با سودآوری که استارت آپ ها در بازار سرمایه می توانند داشته باشند، حضور آن‌ها سبب تزریق منابع مالی نیز به بازارسهام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید