اتفاق عجیب در بازار رسمی دلار

عقبگرد در بازار طلا و سکه

کدخبر: ۵۱۰۳۳۷
اقصادنیوز : بازار ارز امروز یکشنبه دوم مرداد ماه 1401 بر خلاف روز گذشته روند ملایمی را ثبت کرد. بازار طلا و سکه هم عقبگرد را تجربه کرد.
عقبگرد در بازار طلا و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز امروز یکشنبه دوم مرداد ماه بر خلاف روز گذشته روند ملایمی را تجربه کرد.

نرخ دلار عصر امروز در مقایسه با دیروز افت محدودی را ثبت کرد. در بازار هرات هم قیمت دلار سرنوشتی مشابه تهران داشت اما در سلیمانیه روند کاهشی  دلار بیشتر از تهران و سلیمانیه بود. قیمت دلار در بازار سلیمانیه تقریبا 300 تومان پایین تر از دیروز معامله شد . 

امروز نرخ حواله درهم نیز اندکی افت کرد . قیمت درهم امروز 50 تومان پایین آمد با این حال  نرخ برابری درهم به دلار همچنان در کانال جدید و بالای مرز مقاومتی ایستاده بود . 

 اتفاق عجیب در بازار رسمی دلار 

در بازار رسمی هم قیمت دلار یک اتفاق عجیب را تجربه کرد. در صرافی ملی نرخ دلار امروز با 24 تومان کاهش نسبت به روز قبل معامله شد اما در ساعت 11:36  دقیقه به وقت تهران قیمت فروش  دلار به یکباره 24 هزار و 821 تومان  اعلام شد که تقریبا 3 هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

البته در ادامه کار صرافی ملی قیمت دلار دوباره به کانال 27 هزار تومان برگشت و با 27 هزار و 821 تومان و 27 هزار و 785 تومان مبادله شد. 

نرخ دلار در بازار متشکل ارزی امروز قیمت های متفاوتی معامله شد. اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی امروز با 27 هزار و 671 تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر امروز 27 هزار و 661 تومان بود . قیمت دلار متشکل در زمان نوشتن این گزارش 27 هزار و 647 تومان بود.

اثر بهبود روابط منطقه در بازار دلار 

 در بخش سیاسی بازار عده‌ای از کارشناسان بر این باورند که با وجود کاهش امید‌ها و انتظارات مثبت نسبت به آینده مذاکرات برجام، بهبود روابط منطقه می‌تواند در آینده تاثیرات قابل توجهی بر روند بازار ارز داشته باشد.

عقبگرد در بازار طلا و سکه 

بازار جهانی طلا امروز تعطیل بود . قیمت اونس طلا دیروز  1727 دلار بود.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز  1 میلیون و 351 هزارو 500 تومان بود که در مقایسه با روز  گذشته 7 هزار و 100 تومان افت کرده بود.

 قیمت سکه هم  که روز گذشته به سمت کانال 15 میلیون تومان خیز برداشته بود امروز  از این مرز فاصه گرفت و به سمت عقب برگشت. این فلز گران  بهای داخلی امروز در محدوده 14 میلیون و 920 هزار تومان معامله شد  که نسبت به روز شنبه بیش از 70 هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید