شرط مهم برای صعود دلار تا پایان سال

پیش بینی قیمت دلار 18 بهمن از مسیر استانبول

کدخبر: ۵۵۳۸۰۱
زلزله های پی در پی در خاک ترکیه موجب شده عده ای از معامله گران با توجه به اهمیت مبادلات تجاری و ارزی تهران و استانبول از احتمال پس لرزه های آن در بازار ارز تهران صحبت کنند.
پیش بینی قیمت دلار 18 بهمن از مسیر استانبول

به گزارش اقتصادنیوز ، شوک ارزی بازارهای همسایه و رشد نرخ حواله درهم در سومین روز هفته باعث شد قیمت دلار در تهران تا حدودی صعودی شود.

نگاه بازار دلار ایران به استانبول 

در این میان زلزله های پی در پی در خاک ترکیه موجب شده عده ای از معامله گران با توجه به اهمیت مبادلات تجاری و ارزی تهران و استانبول از احتمال پس لرزه های آن در بازار ارز تهران صحبت کنند. 

ژاپن مشتری جدید این محصولات ایرانی شد

فوری/ تصمیم نهایی مجلس درباره نحوه عرضه خودرو


بسیاری از معامله‌گران معتقد بودند اگر زلزله اخیر به تعطیلی صرافی‌ها در ترکیه منجر شود و نقل و انتقال پول را با مشکل روبرو کند دلار سیگنال صعودی دریافت می‌کند. عده ای دیگر باور دارند که بازار ساز با قدرت در آستانه دهه فجر  در مقابل نوسان گیر دلار ایستاده و اجازه رشد قابل توجه به اسکناس آمریکایی در تهران را نمی دهد.از نگاه این دسته از بازیگران ارزی بازار ساز سعی خواهد کرد در برابر زلزله ترکیه مقاومت کند.

بلیط پرواز ترکیه سر به فلک کشید!

پیش بینی قیمت دلار 

از سوی دیگر برخی از فعالان باور دارند که به مرور با نزدیک شدن به پایان دهه فجر، میزان خریدها در بازار ارز افزایش خواهد یافت و شماری از معامله گران با توجه به چنین تصوری در همین هفته خریدهای خود را کمی افزایش داده اند.

شرط مهم برای صعود دلار تا پایان سال 

با این حال، بخشی از معامله گران باور دارند که دشوار است اسکناس آمریکایی در سال جاری رشد بیشتری را تجربه کند و افزایش قیمت این ارز در صورتی ادامه خواهد یافت که گشایش سیاسی خاصی در مورد مسائل هسته ای رخ ندهد و تحریم های نفتی ایران سنگین تر دنبال شود. 

البته برخی از منابع خبری در هفته های اخیر عنوان کرده اند که چین میزان خرید نفت خود از ایران را بالا نگه داشته است و همین موضوع موجب شده است که قدرت بازارساز برای مقابله با نوسان گیران کم نباشد.  

  

.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید