اخبار منتشر شده نشان می‌دهد؛

این خودروهای ممنوعه وارد ایران شد!

کدخبر: ۶۱۸۵۷۵
اقتصاد نیوز : اخباری در ارتباط با ورود محصولات برند لوکس سیتروئن یعنی DS در حالی به ایران شنیده می شود که واردات خودرو با دو برند پژو-سیتروئن و رنو از سوی سیاست گذار خودرویی تحریم شده است.
این خودروهای ممنوعه وارد ایران شد!

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از محصولات برند DS فرانسه، زیر مجموعه خودروسازی سیتروئن وارد کشور شده است این اقدام را می توان شکستن تابو واردات خودروهای فرانسوی به کشور بعد از اعلام ممنوعیت ورود محصولات دو برند فرانسوی پژو-سیتروئن و رنو قلمداد کرد.

اولین بار در دوران وزارت رضا رحمانی، وزیر صمت دولت دوازدهم، بحث عدم همکاری با برندهای پژو-سیتروئن و رنو در صورت رفع تحریم ها را پیش کشید. رحمانی با اشاره به خروج این دو خودروساز فرانسوی از بازار کشور تاکید کرد آنها در فردای بعد از تحریم ها جایی در میان شرکای خودروسازی ایران نخواهند داشت. رضا فاطمی امین، وزیر صمت دولت سیزدهم، نیز بعد از اینکه آیین نامه واردات خودروهای سواری در دولت تصویب شد و قفل از در ورود خودرو به کشور بعد از گذشت بیش از چهار سال در شهریور 1401 برداشته شد تاکید کرد امکان واردات محصولات تولیدی دو برند پژو-سیتروئن و رنو وجود ندارد.  

بررسی سبد محصولاتی این خودروساز فرانسوی نشان می دهد چهار محصول این خودروساز یعنی DS3، DS4، DS7 و DS9 امکان ورود به بازار خودروی کشور را دارند.

البته از آنجایی که قیمت مدل های بنزینی این خودروساز فرانسوی بیش از سقف مورد نظر برای واردات خودرو در آیین نامه اجرایی ورود خودرو به کشور است این احتمال وجود دارد که محصولات هیبریدی سیتروئن وارد کشور شوند.

به نظر می رسد سیاست گذار خودرویی چنانچه بر ممنوعیت واردات محصولات دو برند فرانسوی پژو-سیتروئن و رنو به بازار خودروی کشور اصرار داشته باشد این ممنوعیت تنها برای محصولات بنزینی این خودروسازان اعمال می شود. بنابراین واردات محصولات هیبریدی و الکتریکی بلامانع خواهد بود.

دو برند پژو-سیتروئن و رنو با توجه به همکاری که با ایران خودرو و سایپا در سال های گذشته داشتند در میان خریداران بازار خودرو از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. محصولات برندهای پژو-سیتروئن و رنو چه در میان محصولات داخلی و چه در میان محصولات وارداتی توانسته بود مشتریان ایرانی را راضی کند.

پیش بینی می شود چنانچه واردات محصولات تولیدی برند DS عملیاتی شود این خودروساز لوکس ساز فرانسوی بتواند بخشی از سهم بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

 

 

   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید