میزان واردات ایران اعلام شد/ افزایش ارزش صادرات به این کشورها

کدخبر: ۶۳۰۵۰۳
اقتصادنیوز: رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در 11 ماهه امسال، ارزش صادرات ایران به کشورهای امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین افزایش یافت.
میزان واردات ایران اعلام شد/ افزایش ارزش صادرات به این کشورها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد رضوانی‌فر افزود: از مجموع مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه، ۲۵ میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار آن به صادرات و ۲۹ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار به واردات اختصاص داشته است.

به گفته وی، صادرات ایران به کشورهای همسایه در ۱۱ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن سه درصد و از نظر ارزش ۹ درصد کاهش و واردات از کشورهای همسایه در این مدت از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۱ و ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضوانی فر با اشاره به اینکه در این مدت، ارزش صادرات ایران به هشت کشور همسایه با کاهش و با هفت کشور دیگر همسایه با افزایش روبه‌رو بوده است، خاطرنشان‌کرد: در این مدت، ارزش صادرات ایران به کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، کویت، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و بحرین با افزایش روبه‌رو بوده است.

خبر مرتبط
درآمد یک ماهه گمرک معادل کل سال 1400!

اقتصادنیوز: رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک در بهمن ماه امسال معادل کل سال ۱۴۰۰ درآمد کسب کرد و درآمد وصولی گمرک و واریزی به خزانه در ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۹۶ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان رسید.

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به اینکه در ۱۱ماهه سال جاری در بین کشورهای همسایه واردات کالا به لحاظ ارزش از کشورهای بحرین، قزاقستان، پاکستان و کویت کاهش داشته است، افزود: در این مدت بیشترین میزان درصد افزایش واردات به لحاظ ارزشی از بین کشورهای همسایه به ارمنستان، عراق، ترکمنستان، قطر و فدراسیون روسیه اختصاص داشت.

وی گفت: میزان وزنی واردات از کشورهای همسایه در مدت یاد شده ۲۱ میلیون و ۴۳۲ هزار تن و میزان وزنی صادرات به کشورهای همسایه ۶۷ میلیون و ۱۰۸ هزار تن بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید