بررسی قیمت 2 محصول ایران خودرو در نیمه دوم 1402+ نمودار

جنگ در بالانشینان بازار خودرو/ قیمت این 2 خودرو حسابی سروصدا کرد

کدخبر: ۶۳۹۴۵۲
اقتصادنیوز: قیمت دو محصول اتوماتیک ایران خودرو در نیمه دوم 1402 رشد کرد.
جنگ در بالانشینان بازار خودرو/ قیمت این 2 خودرو حسابی سروصدا کرد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در بازار رشدی حدود ۱۹ درصدی داشت.

آن طور که رصد قیمت بازاری خودرو نشان می دهد دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک در پایان هفته اول پاییز ۱۴۰۲ با قیمت حدود ۸۱۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود. 

اما روند قیمتی این خودرو نشان می دهد در پایان هفته آخر اسفند سال گذشته متقاضیان برای در اختیار گرفتن دنا با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک باید پیش ار رفتن به بازار حساب خود را حوالی ۹۶۰ میلیون تومان شارژ می کردند. به عبارت دیگر قیمت این محصول ایران خودرو طی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ حول و حوش ۱۵۰ میلیون تومان رشد را تجربه کرد.

قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در بازه زمانی هفته آخر آذر تا پایان هفته دوم بهمن 1402 رشدی حول و حوش 160 میلیون تومانی حکایت می کند. این رشد قیمت در بازه حدود 40 روزه به زبان درصد از رشد نزدیک به 20 درصدی حکایت می کند. 

قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در هفته اول پاییز پارسال حدود 760 میلیون تومان بود. این محصول ایران خودرو در هفته پایانی اسفند سال گذشته تا حوالی 945 میلیون تومان بالا آمد. 

بنابراین شاهد هستیم قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در بازه حدود 6 ماهه نزدیک به 185 میلیون تومان افزایش یافت. این میزان افزایش قیمت به زبان درصد از رشد بیش از 24 درصدی قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک (تارا V2) در بازار حکایت می کند.

نکته قابل توجه درباره قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک این است که این خودرو در پایان هفته اول آذر 1402 تا پایان هفته چهارم آخرین ماه فصل پاییز با قیمت حول و حوش 770 میلیون تومان در بازار حضور داشت. با توجه به افزایش قیمت این خودرو در اسفند سال گذشته می توان گفت بهترین بازه خرید تارا با گیربکس اتوماتیک در نیمه دوم سال گذشته در بازه زمان هفته اول تا پایان هفته چهارم آذر 1402 بوده است. 

photo_2024-03-25_13-14-25

قیمت این خودرو بعد از چهار هفته سکون، ساز افزایشی کوک کرد. قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک در بازه زمانی 23 آذر تا 12 بهمن حول و حوش 160 میلیون تومان گران شد. متقاضیان در پایان هفته چهارم آذر پارسال می توانستند تارا با گیربکس اتوماتیک را با قیمتی حدود 770 میلیون تومان خریداری کنند. اما قیمت همین خودرو در پایان هفته دوم بهمن سال گذشته حدود 930 میلیون تومان بود. بنابراین در بازه 50 روزه قیمت تارا اتوماتیک به زبان درصد حدود 21 درصد افزایش را به خود دید.

بررسی قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک و دنا با گیربکس اتوماتیک نشان می دهد قیمت تارا در بازه زمانی یاد شده رشد بیشتری از قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک کرده است. این در حالیست که قیمت بازاری دنا با گیربکس اتوماتیک از قیمت تارا اتوماتیک در بازار بیشتر است.

با توجه به نزدیک شدن قیمت دنا و تارا اتوماتیک به مرز یک میلیارد تومانی در سال گذشته می توان گفت این دو محصول ایران خودرو حسابی در بازار سر و صدا به پا کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید