هشدار جدی مجلس به دو پلتفرم معروف آگهی مسکن

کدخبر: ۶۴۳۶۱۷
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه دو پلتفرم آگهی اینترنتی طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند"گفت: در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.
هشدار جدی مجلس به دو پلتفرم معروف آگهی مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اقبال شاکری در خصوص هشدار وزارت راه و شهرسازی به سایت‌های آگهی اینترنتی، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل با وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی برای مقابله با سوداگران بازار مسکن هماهنگ شده است.

 وی ادامه داد: یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است. اینها به‌صورت جعلی اطلاعاتی را از ملک، مالک و .. ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده تمام آگهی‌های مسکن که در هر پلتفرمی منتشر می‌شود حتما باید با سامانه املاک و اسکان ارتباط داشته باشد و کد مخصوص از این سامانه دریافت کنند. بر این اساس با انتشار آگهی، یک کد رنگی مبنی بر تاییده سامانه املاک را صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که هنوز این دو پلتفرم با وزارت راه  و شهرسازی همراهی نکرده‌اند،‌ تاکید کرد: در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره مزیت‌های احراز هویت مالک یا موجر در سکوهای ارائه کننده آگهی‌های مسکن، اظهار کرد:‌ با این کار جلوی آگهی جعلی قیمت‌ساز گرفته می‌شود. بنابراین در آگهی‌‌های اجاره حتما باید از طریق سامانه املاک و اسکان احراز شود ، نه از طریق آگهی.

شاکری یادآور شد: شورای نگهبان یک اشکال جزیی به طرح ساماندهی بازار اجاره و مسکن گرفته که امروز یا فردا آنرا در صحن مطرح بررسی می‌کنیم. امیدواریم امسال این طرح تصویب،‌ تبدیل به قانون و در بازار مسکن اجرا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید