گزارش عملیات بازار باز در هفته منتهی به 19 دی

رکوردزنی در جریان پولی بانک ها +جدول

کدخبر: ۵۴۷۹۱۵
تزریق پول در بازار باز به مرز بی سابقه خود رسیده و رکوردزنی های هفته های پیشین را ادامه داده است. طبق داده های بانک مرکزی در معاملات این هفته در حدود 113 همت پول در بانک ها تزریق شده که سابقه نداشته است.
رکوردزنی در جریان پولی بانک ها +جدول

به گزارش اقتصادنیوز، روند عملیات بازار باز در هفته های متوالی تغییرات قابل توجهی را به ثبت رسانده است. در این بازار بانک مرکزی با وثیقه اوراق از سوی بانک ها، به تزریق یک هفته ای پول با نرخ سود مشخص می پردازد.

درهمین رابطه داده های بازار باز در هفته های اخیر نشان می دهد تزریق نقدینگی در این بازار سیری صعودی گرفته و به حداکثر خود درتاریخ برگزاری بازار باز رسیده است.

بازار باز

رکوردزنی در بسط نقدینگی بازار باز

در هفته منتهی به 19 دی ماه، نقدینگی در بازار بین بانکی روندی صعودی پیدا کرد. بسط پول بانک مرکزی در عملیات بازار باز از مرز های پیشین عبور کرده و در نهایت به 113 هزار و 480 میلیارد تومان رسیده است. در مقابل هم این نهاد با توجه به تزریق انجام شده در هفته قبل حدودا 107 هزار و 980 میلیارد تومان از بانک ها جمع آوری کرده است. نکته مهم در رشد تزریق نقدینگی در این بازار ثبات نرخ سود در معاملات هفتگی بین بانکی بوده است. در این بازار نرخ سود برابر با 21 درصد بوده و مسیر ثابتی را پشت سرگذاشته است.

در مقابل هم بانک مرکزی در یک بانک تزریق نقدینگی در بازار بین بانکی انجام داده است.

تزریق هزار میلیاردی پول در بازا رشبانه

در  کنار بازارباز، بانک مرکزی به تزریق پول در بازار شبانه نیز می پردازد. در این بازار تاریخ سررسید وام دهی کوتاه مدت بوده و بانک ها در سررسید کوتاه مدت از بانک های دارای مازاد قرض پول می کنند. 

در همین رابطه در هفته منتهی به 19 دی ماه تنها یک بانک از بانک مرکزی  اعتبارات قاعده مند دریافت کرده که ارزشی برابر با هزار و 290 میلیارد تومان داشته است.

در مقابل هم در این بازار با توجه به تزریق های سابق پول، حدودا هزار و 610 میلیارد تومان پول جمع آوری شده است.

بازار باز

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید