وضعیت بازاربین بانکی در هفته اول خرداد

افت تزریق پول شبانه بانک مرکزی در بانک‌ها

کدخبر: ۵۷۷۲۳۲
اقتضادنیوز: روند تزریق پول در بازار باز ثابت بوده و در عوض این رقم در بازار شبانه مسیری نزولی را پیموده است. در این معاملات بانک مرکزی می تواند نیاز های نقدینگی بانک هارا تنظیم کند. بررسی ها نشان می دهد درهفته نخست خرداد ماه امسال، تزریق پول این نهاد در بانک ها، روندی نزولی را در مجموع دو بازار به ثبت رسانده است.
افت تزریق پول شبانه بانک مرکزی در بانک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، روند عملیات بازار باز مسیر ثابت خود را تا نخستین هفته خرداد ماه ادامه داده است. در این معاملات بانک مرکزی می تواند هر هفته در بانک ها تزریق نقدینگی کرده و در هفته بعد دوباره آن را جنمع آوری کند.

بازار باز

وضعیت ثابت تزریق پول در بازار باز 

در هفته منتهی به 8 خرداد ماه تزریق نقدینگی در بازار باز برابر با 90 همت بوده و تغییری با هفته قبل خود نداشته است. در این مرحله 9 بانک در بازار شرکت کرده و از بانک مرکزی استقراض پول کرده اند.

در کنار تزریق ثابت پول در این بازار، نرخ سود بازار باز نیز در مرز ثابت بوده و تغییری را ثبت نکرده است. این نرخ در هفته اخیر برابر با 23 درصد بوده و در تمام هفته های برگزاری این بازار در سال جاری روندی ثابت داشته است.

افت تزریق پول در بازار شبانه

در کنار بازار باز بانک ها می توانند نیازهای کوتاه مدت خود را نیز از طریق بازار شبانه برطرف کنند. در این معاملات بانک مرکزی در هفته اخیر، 49 هزار و 790 میلیارد تومان پول در بانک های نیازمند تزریق کرده که این رقم در مقایسه با هفته قبل خود حدودا 10 همت کمتر شده است.

بنابراین مشاهده می شود در هفته گذشته، ضمن آن که در بازار باز تزریق پول همچنان ثابت بوده اما این رقم در بازار شبانه مسیری نزولی را رقم زده است. اتفاقی که در نهایت کل تزریق پول بانک مرکزی در بانک ها در این هفته را کاهش داده هاست.

بازار باز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید