4 کارشناس تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند +جدول

کدخبر: ۳۸۴۶۴۵
اقتصادنیوز:4 تحلیل‌گر شرکت‌کننده در نظرخواهی دنیای اقتصاد،تحولات امروز 20 دی ماه 1399 را پیش‌بینی کردند.
4 کارشناس تحولات امروز بورس تهران را پیش‌بینی کردند +جدول

به گزارش اقتصادنیوز در حال حاضر ابهامات در بازار سرمایه و به تبع آن هیجان در نقطه اوج قرار دارد.

برخی از تحلیل‌گران بر این باورندخریدارانی که این روزها با تحلیل و با مدیریت سرمایه در حال خرید هستند طی چند ماه آینده نتیجه تدبیر خود را خواهند دید. بنظر نمی رسد نقدینگی قوی بزودی وارد بازار سرمایه شود و در نتیجه رشد شدید را متصور نیست. بازار در حالت نوسان خواهد بود و بسته به شوک های تصمیم سازان به بازار این نوسانات می تواند منفی باشد. بطور خلاصه بازار سودهای آنچنانی نخواهد داشت و با تحلیل و صبر سود معقول حتما خواهد داشت.

 برخی دیگر تاکید می‌کنندرشد بدون برنامه ریزی ابتدای سال باعث شده است که ورود جریان نقدینگی به بازار سرمایه با کندی همراه شود. علی رغم این که بازار سرمایه از لحاظ بنیادی وضعیت مناسبی دارد اما به دلیل اینکه پولی برای بازارگردان ها نمانده، روند بازار اهسته و نزولی خواهد بود. 

با توجه به افزایش قیمت جهانی کامودیتی ها و جذاب شدن قیمت سهم های کامودیتی محور ، کاهش p/e  کلی بازار، ارزندگی قیمت اکثریت سهام، کاهش ریسک های سیاسی تاثیر گذار بر بازار سرمایه می توان روند کلی بازار را در ادامه یک روند صعودی پیش بینی کرد. باید این موضوع را در نظر داشت که بازار سرمایه ویترین اقتصاد کشور است و باید به آن توجه ویژه ای داشت. قطعا کاهش تصمیمات غیر منتظره برخی نهادها که تصمیماتشان بر بازار سرمایه تاثیر گذار است می تواند موجب ثبات و همچنین روندی متعادل شود.

J5

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید