بسته خبری اقتصادنیوز 11 آبان 1400

از سر گیری مذاکرات وین /جلسات ادامه‌دار بورسی‌ها

کدخبر: ۴۵۱۶۲۴
اقتصادنیوز: با از سرگیری احتمالی مذاکرات برجامی از اواسط نوامبر اکنون حساسیت اخبار حول این موضوع دنبال میشود.
از سر گیری مذاکرات وین /جلسات ادامه‌دار بورسی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، مهمترین خبر بازارها مربوط به تایید از سرگیری مذاکرات وین از اواسط نوامبر (تا دو هفته دیگر) که البته تهران اعلام کرده زمان دقیق و قطعی را به طرف های غربی اطلاع میدهد.

تهران تاکید دارد تا زمان قطعی رفع تحریم ها مذاکرات به سرانجام نمیرسد. روسیه هم حق را به ایران داده و گفته این حق و خواسته درست ایران است. چین هم تاکید کرده که امریکا مقصر اصلی شرایط کنونی در برجام است. آلمان هم ابراز امیدواری کرده که تهران از اواسط نوامبر مذاکرات را آغاز کند. در همین حال  به نظر میرسد در روزهای آینده باید منتظر اخبار و گزارش های جدید در این خصوص بود.

جلسات دولتی ها برای بهبود شرایط بورس

البته خبر مهم دیگر، مربوط به جلسه صبح زود دوشنبه فعالان بورسی (حقوقی ها یا هلدینگ ها) با وزیر اقتصاد در باب همایون بود که البته اگرچه با وعده دولتی ها مبنی بر لزوم شناسایی و رفع موانع دست و پاگیر برای پایان دادن به شرایط نزولی شاخص بورس دنبال شد اما همچنان فعالان بورسی را راضی نگه نداشته است. در فضای مجازی این موضوع سوژه بیشتر فعالان بورسی شده بود.

در همین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برگزاری جلسه با بورسی ها با وزیر اقتصاد در روزهای آینده خبر داده است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز دوشنبه در چند برنامه تلویزیونی به واکاوی شرایط فعلی بازار سهام پرداخت و البته تاکید کرد با مردم بیشتر در این باره صحبت میکند.

دلار 4200 تومانی اصلاح میشود؟

مهمترین اخبار صنایع هم حول اصلاح دلار 4200 تومانی دنبال میشود؛ در تازه ترین وضعیت، مجلس اعلام کرده لایحه دو فوریتی دلار 4200 تومانی به مجلس اصلاح میشود. علص صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی هم در جلسه هماهنگی لایحه بودجه 1401 تاکید کرده برای کنترل تورم، باید جلوی کسری بودجه گرفته شود.

در اخبار دیگر نیز روز دوشنبه خبر رسید که اتحادیه پایین دستی پتروشیمی به دولت در خصوص ایجاد نهاد تنظیم گر بخش نفت، گاز و پتروشیمی نامه رسمی ارسال کرده، در همین حال احسان قمری، دبیر کمیته اقدام ارزی هم در نامه‌ای به سازمان‌های صمت سراسر کشور از تمدید مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال ۹۸ خبر داده است.

قرارداد های وب با باشگاه استقلال

در حوزه اخبار شرکت ها هم اخبارها در قالب های مختلفی دنبال شد:

#های_وب درحالی از شفاف سازی قرارداد هایش با باشگاه استقلال تهران خبر داده که #فولاد هم از انتقال سهام خزانه فولاد مبارکه به صندوق بازارگردانی خبر داده است. در همین حال #البرز، سهم بیمه البرز از خسارت آتش سوزی شرکت طبیعت سبز مشخص شد.

اصلاح ساختار دو بانک خصوصی

اخبار مهم دیگر شرکت ها شامل موارد زیر است:

#جوین | بهره برداری از سردخانه زیر صفر و بالای صفر ، تزریق سبد با افتتاح این پروژه برای سال مالی اول درآمد حدود 10. 5 میلیارد تومان عاید شرکت شود.

#کویر | ریومپ (تغییر ظرفیت و به روز رسانی تجهیزات) خط تولید شماره دو کارخانه (خط تولید دانیلی) مبلغ کل قرارداد 38.100.000 یورو است.

#وآیند  #سمایه | بانک مرکزی ضمن برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه نقدی 2 بانک سرمایه و آینده به میزان 10 و 15 هزار میلیارد تومان، برنامه‌ای 5 ساله برای اصلاح ساختار این 2 بانک طراحی کرد.

در حوزه مزایده ها هم اخبار جدیدی به گوش میرسد:  

#ثبهساز | بهساز کاشانه تهران آگهی مزایده فروش زمین بهاران (سعادت آباد) به مساحت 840 متر مربع دارای دستور نقشه که اعتبار آن پایان یافته است  به مبلغ 88.2 میلیارد تومان و بهای تمام شده 27 میلیارد تومان است. مزایده فروش زمین بهاران (سعادت آباد و شناسایی 61 میلیارد تومان سود فروش دارایی انجام شد.

#سامان | مزایده عمومی املاک بانک سامان برگزار شد.

واگذاری مهم سهم یک شرکت

اخبار مربوط به برنامه واگذاری سهام هم اعلام شد:

#تنوین | برنامه واگذاری 2/85 درصد سهام اعتباری ملل بطور عمده و نقد  در دستور کار است. لازم به توضیح است در صورت واگذاری سهام مذکور با توجه به قرارداد تعهد خرید سهام بین این شرکت و شرکت اعتباری ملل (سهامی عام)، این رویداد آثار سود و زیانی نداشته و صرفا ایفای تعهدات خرید از سوی طرف قرارداد محقق می شود.

برخی شرکت ها هم از افزایش نرخ خبر دادند:

#شکام | افزایش قیمت 5 تا 14 درصدی محصولات داخلی به دلیل شرایط بازار و افزایش قیمت ارز نیما و با هدف حفظ حاشیه سود - محصولات حدود 80 درصد فروش داخلی هستند.

مجمع برخی شرکت ها هم اعلام شد:

#قپیرا | جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1400/08/22 در تهران (سالن اجتماعات ساختمان شهد واقع در ضلع شمال غربی میدان فردوسی، جنب بانک ملت، ساختمان شهد، طبقه ششم) در ساعت 10 شنبه 22 آبان برگزار می‌شود.

شرکت هایی که افزایش سرمایه میدهند

در خصوص افزایش سرمایه ها شفاف سازی جدید شکل گرفت:

#گدنا | پیشنهاد افزایش سرمایه به مبلغ 1200 میلیارد ریال (به میزان 400 درصد) از محل آورده نقدی سهامداران جدید با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی جهت خرید و راه اندازی شعبات فروش غذای آماده و تجهیزات مورد تصویب هیأت مدیره قرار گرفت.لازم به ذکر است گزارش توجیهی در مراحل نهایی تهیه و تصویب قرار داشته و به محض تایید در هیأت مدیره مراتب جهت اطلاع سهامداران اعلام می‌شود. بدیهی است افزایش سرمایه مذکور پس از تهیه گزارش توجیهی حسابرسی شده منوط به اخذ موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام خواهد بود.

#ومهان | در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان، افزایش سرمایه از 1000 میلیارد تومان به 3000 میلیارد تومان (معادل 200 درصد افزایش) از محل سود انباشته، دستور کار این مجمع قرار گرفت.

 

  • 11
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید