خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 19 بهمن 1400

شاخص بورس تغییر جهت داد/ بورس به مدار صعود بازگشت؟

کدخبر: ۴۷۴۹۵۶
اقتصادنیوز: معاملات شاخص های بورس در یک روز مانده به پایان هفته دوباره در کانال صعودی قرار گرفت.
شاخص بورس تغییر جهت داد/ بورس به مدار صعود بازگشت؟

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص های بورس در روز سه شنبه همانظور که خوش بینانه انتظار میرفت، تغییر جهت دادند. بازار دوباره در کانال صعودی قرار گرفت که البته احتمال دوباره تغییرات برای آن پیش بینی میشود.

بدین ترتیب شاخص کل بورس با افزایش 6.7 هزار واحدی (معادل 0.53 درصد) در نقطه 1.281 میلیون واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با 1.6 هزار واحدی (معادل 0.5 درصد) در نقطه 325.6 هزار واحد برگشت. ومعادن، فارس، وبملت، خودرو، کچاد و وتجارت جزو 5 نمادی بودند که بیشترین تاثیر را روی مثبت شدن شاخص کل بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم با 132 واحد افزایش در نقطه 17.5 هزار واحد ایستاد.بپاس، آریا، تجلی، سمگا و زاگرس هم جزو نمادهایی بودند که رشد شاخص کل فرابورس را رقم زدند.

حقوقی ها و حقیقی ها در بورس و فرابورس چه خریدند؟

ارزش کل معاملات بازار سهام بالای 7 هزار میلیارد تومان ارزیابی شد که 3.19 هزار میلیارد تومان آن برای ارزش معاملات خرد سهام بود.

تراز پول حقیقی ها اگرچه در بازار سهام منفی بود امااز شدت جریان خروجی پول حقیقی ها از بازار کاسته شد. بدین ترتیب حقیقی ها 50.8 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و 110.4 میلیارد تومان نیز وارد صندوق‌های با درآمد ثابت کردند.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها برای نماد تجلی با 95.1 میلیارد تومان و وبملت با 53.8 میلیارد تومان بود. البته حقیقی ها در نمادهای فباهنر با 16.8 میلیارد تومان، ومعادن با 15.7 میلیارد تومان و دارایکم با 8.5 میلیار دتومانشاهد بیشترین ورودی پول بود. در مجموع امروز حقیقی ها بیشترین ورودی پول را در بانک‌ها انجام دادند. حقیقی ها همچنین 22.3 میلیارد تومان از اتکای و 21.5 میلیارد تومان از فولاد خارج کردند. در نمادهای شپنا با 18.4 میلیارد تومان، فملی با 16.5 میلیارد تومان و شتران و با 15.6 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروج پول حقیقی ها بودیم در این روز بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم در پالایشی ها و معدنی ها بود.

حقوقی ها همچنین در نمادهای خودروف خساپا، خبهمن، وبملت و وتجارت بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای صندوق‌های سرمایه ‌گذاری بیشترین موقعیت فروش را ایجاد کردند.

صف فروش یک قطعه ساز پُرریسک در فرابورس

سرانه معامله حقیقی ها هم با یک میلیون تومان شکاف به نفع فروشندگان بود. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 14.2 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 15.2 میلیون تومان برآورد شد.

همچنین ارزش صف های خرید از 579.7 میلیارد تومان به 283.7 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 282.6 میلیارد تومان به 304.4 میلیارد تومان رسید. فاصله میان صف های خرید و صف های فروش درحالی بسیار کم شده است که تعداد نمادهای دارای صف فروش (105 نماد) نسبت به تعداد نمادهای دارای صف خرید (78 نماد) دارای برتری نسبی بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد فکمند با 19.5 درصد بود. سهام گسترش قطعه سازی کمند در بازار پایه زرد فرابورس امروز شاهد تشکیل صف های فروش با 4.22 درصد افت قیمت بود.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس سودده بودند

در بورس بیشترین بازدهی برای نماد کطبس با 5 درصد و بیشترین کاهش قیمت هم برای غشصفا با 4.78 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای دو نماد خودرویی (خساپا و خودرو) و نمادهای بانکی (وبملت، وتجارت، وبصادر) و شتران بود.بیشترین کاهش ارزش بازار را هم نمادهای فولاد، فملی، کالا، انرژی 3 و والبر به ثبت رساندند. برترین گروه های صنعت هم برای بانکها، خودرو، فلزات اساسی، فرآورده نفتی و شیمیایی بود.

در فرابورس هم بیشترین بازدهی برای نماد تجلی با 4.97 درصد و بیشترین کاهش قیمت هم برای نظرین با 4.53 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم در فرابورس برای نمادهای تجلی، کرمان، زقیام، اتکای و صندوق کارا بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای دماوند، کزغال، فجهان، صبا و حآفرین بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید