چالش ادامه دار خروج حقیقی ها از بازار سهام

پیش بینی الگوی رفتاری خریداران و فروشندگان بورس

کدخبر: ۴۷۹۳۸۲
اقتصادنیوز: با توجه به ارزیابی توان خریداران و فروشندگان، تداوم مسیر شاخص کل بورس در همان محدوده قبلی محتمل است.
پیش بینی الگوی رفتاری خریداران و فروشندگان بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز یکشنبه خلاف جهت روز شنبه حرکت کرد. معامله گران برعکس روز شنبه عمل کردند و در موقعیت برابر خریداران و فروشندگان، این فروشندگان بودند که عدد شاخص کل بورس را در همان نیمه دوم کانال بورس به سطح 1.279 میلیون رساندند.

ارزیابی توان خریداران و فروشندگان در بورس و فرابورس

البته فاصله خریداران و فروشندگان درحالی به نفع فروشندگان بودند که در بیشتر معاملات حقیقی ها، خریداران نقش پررنگ تری داشتند. البته از ارزش معاملات حقیقی ها در روز یکشنبه کاسته شد که نکته منفی معاملات حقیقی ها بود. چالش خروج پول حقیقی ها از بازار سهام هم همچنان ادامه و استمرار دارد. 

بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که توان صف های خرید در برابر صف های فروش علاوه بر اینکه کاسته و کم شد، بلکه به نصف توان صف های فروش هم رسید.

شوک سنگین پوتین به بیت کوین

خبر خوش مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان در 1401

این درحالی است که الگوی رفتاری معاملات بورس در هفته های گذشته با توجه به تعطیلی روز سه شنبه نشان می‌دهد که اگرچه فشار عرضه ها در روزهای قبل از تعطیلی بیشتر می‌شود اما این فشارها محدود بوده و احتمال اینکه دوباره خریداران بازار را به همان نقطه ها و محدوده های قبلی شاخص کل بورس برگردادند، بالاست.

فروش ویژه ایران خودرو / مادران دارای 2 فرزند برای خرید خودرو اقدام کنند

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز : روال معاملات بورس در روز دوشنبه

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد، که خریداران و فروشندگان همچنان در شرایط متوازن به سر می برند. البته حقیقی ها تا حدودی عقب کشیده اند اما توان خریداران در برابر فروشندگان به گونه ای است که بازار می تواند دوباره به محدوده های قبلی شاخص کل بورس برگردد.

البته در معاملات روز دوشنبه با توجه به تعطیلی روز سه شنبه استمرار موقعیت شاخص کل بورس در همان وضعیت نزولی ممکن و محتمل است. با این وصف شرایط بازار به گونه ای است که بخشی از آن همچنان در موقعیت انتظاری توافق یا بن بست مذاکرات وین قرار دارد و بخشی از آن هم در محدوده های مشخص به معاملات و نوسان گیری مشغول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید