گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس در هفته چهارم اردیبهشت

دومین هفته رکودی بورس تهران

کدخبر: ۵۷۴۲۸۸
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر نسبت به هفته پیشین کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته همانند هفته‌ پیشین با افت ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و برای دومین هفته در سال 1402 روند نزولی داشت.

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 13 هزار و 750 میلیارد تومان افزایش یافت. اما با شکل گیری روند صعودی بازار در روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 17 هزار و 488 میلیارد تومان رسید. 

اما روز دوشنبه ارزش معاملات خرد به 14 هزار و 300 میلیارد تومان کاهش یافت. روز چهارشنبه نیز روند نزولی ارزش معاملات خرد ادامه داشت و با افت 17 درصدی به 11 هزار و 920 میلیارد تومان رسید. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 14 هزار و 364 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 19 هزار و 363 میلیاردی هفته پیشین، افت 26 درصدی داشته است.

با این حال بازار سهام در اردیبهشت همانند ماه گذشته با رشد ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود. مجموع ارزش معاملات خرد بورس در 17 روز کاری اردیبهشت ماه 312 هزار و 757 میلیارد تومان بود که به طور میانگین روزانه 18 هزار و 397 میلیارد تومان بوده است. این رقم نسبت به میانگین 14 هزار و 472 میلیاردی فروردین ماه، رشد 27 درصدی داشته است. 

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای خاور، شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی بودند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز به شستا اختصاص داشت. روز یکشنبه دی به صدر رفت و بیشترین ارزش و بیشترین حجم معاملات را داشت.

روز دوشنبه، ثبهساز بیشترین ارزش معاملات و دی بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. 

 در آخرین روز معاملاتی هفته نیز، نماد وبملت در صدر جدول ارزش معاملات بود. در جدول ارزش معاملات نمادهای ثبهساز، وبصادر، خساپا و شپنا در پی خساپا بودند. در جدول حجم معاملات نیز دی، وبملت، وبصادر و ثبهساز بالانشین بودند.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید