گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر

قیمت گذاری دولت گره معاملات بورس را باز نکرد

کدخبر: ۵۹۶۳۳۹
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین آن 8 درصد کاهش یافت. این در حالیست که بورس هفته صعودی را طی کرد و مصوبه دولت درباره بازگشت نرخ گذاری خوراک پتروشیمی به فرمول پیشین نتوانست ارزش و حجم معاملات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تغییر نرخ تسعیر ارز خوراک و محصولات پایه پتروپالایشی در بورس کالا از 28 هزار و 500 تومان به 37 هزار و 500 تومان نیز با وجود اثر مثبت بر شاخص، حجم معاملات را رشد چندانی نداد. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 5 هزار و 852 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه ارزش معاملات خرد به 5 هزار و 156  میلیارد تومان رسید. روز دوشنبه ارزش معاملات خرد 6 هزار و 606 میلیارد تومان شد و روز سه‌شنبه به 6 هزار و 906 میلیارد تومان افزایش یافت. در آخرین روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات خرد 5 درصد رشد کرد. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 6 هزار و 130 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 693 میلیاردی هفته پیشین، افت 8 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در نخستین روز هفته، نماد میدکو بیشترین ارزش را داشت و نمادهای ومعادن، شپنا، فملی و وتجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز در روز ابتدایی هفته به نمادهای شستا، دی، میدکو، وتجارت و حفارس تعلق داشت. 

روز یکشنبه نماد کچاد بیشترین ارزش و بیشترین حجم معاملات را داشت. روز دوشنبه شپنا در صدر جدول ارزش معاملات بود و نمادهای دی، خگستر، خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات بودند. بیشترین حجم معاملات نیز به نمادهای دی، شستا، کرمان، خودرو و خساپا تعلق داشت. 

سه‌شنبه نیز میدکو، فخاس، شپنا، خودرو و تکاردان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد دی نیز همراه با شستا، خودرو، خساپا و وتجارت در صدر جدول حجم معاملات قرار داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید