رصد بازار خودروهای داخلی؛

لرزش ایران‌خودرو برای کاهشی شدن

کدخبر: ۴۲۴۳۱۲
اقتصادنیوز: امروز در حالی که بازار سایپایی ها اولین گام برای ارزان شدن قیمت را برداشته بود برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت را تجربه کردند.
لرزش ایران‌خودرو برای کاهشی شدن

به گزارش اقتصادنیوز؛ با تعطیلی بنگاههای خودرو فعالان بازار خودرو پیش بینی کردند که بازار خودرو آرام آرام به سمت نزولی شدن گام برخواهد داشت. این روند در سایپا امروز آغاز شد، اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرویی ها که روزگذشته رشد قیمت داشتند، این روند لرزان آغاز شد، بطوریکه در کنار ثبات قیمت غالب محصولات این شرکت دو خودرو «سمند LX با موتور EF7» و «پژو 206 صندوقدار» امروز رشد یک میلیونی قیمت را تجربه کردند. رشد قیمت این دو خودرو در حالی رقم خورد که به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به تعطیلی نمایشگاهها و مراکز شماره گذاری در حاضر معامله ای در بازار صورت نمی گیرد.  

به گفته فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار پرطرفدارهای ایران خودرو همزمان با افت نرخ دلار نیز بوده که این امر نیز بر کاهشی شدن بازار اثر گذار بوده است. 

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX» ، «سمند LX با موتور EF7» و «سمند سورن» اشاره کرد.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو قیمت «سمند LX با موتور EF7» امروز با افزایش قیمت یک میلیونی در بازار 236 میلیون تومان رسید. اما «سمند LX» امروز در بازار تغییر قیمت نداشت و  با قیمت 206 میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که  «سمند سورن»  نیز با قیمت همانند روز گذشته 245 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر  با توجه به ارزیابی بازار خودرو می‌توان گفت در میان خانواده محصولات پژو 206 نیز امروز «پژو 206 تیپ 2» با افزایش یک میلیونی امروز در بازار 216 میلیون تومان ارزش گذاری شد. «پژو 206 تیپ 5» و «206 صندوقدار» نیز امروز بدون تغییر به ترتیب با قیمت 263  و 248 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

ایران خودرو 15

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید