رصد بازار خودروهای داخلی؛

قیمت سایپایی ها در بازار امروز +جدول

کدخبر: ۴۳۷۴۴۹
اقتصادنیوز: رصد خودروهای پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که امروز 10 شهریور 1400 سایپایی‌ها همانند ایران خودرویی بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.
قیمت سایپایی ها در بازار امروز +جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ استپ قیمتی در بازار سایپایی ها همزمان شد با نوسان اندک قیمت دلار، عاملی که این روزها قیمت خودرو به آن گره خورده است. در هفته گذشته نرخ دلار نوسان بسیاری داشته بطوریکه در برخی روزهای این نوسان رو به بالا بسیاری چشمگیر بوده و در برخی از روزها نیز دامنه نوسان دلار بسیار محدود بوده روندی که سردرگمی در بازارهای سرمایه ای از جمله بازار خودرو را به همراه داشته و موجب شده تا خریداران و فروشندگان از بازار دور شوند.

یکی دیگر از مواردی که موجب شده تا بازار خودرو به لاک خود فرو رود به مسئله نامشخص بودن از سرگیری مذاکرات باز می گردد، بطوریکه به گفته برخی از مسوولین ممکن است مذاکرات تا آذر ماه نیز آغاز نشود و طولانی شدن این زمان موجب دلسردی در بازار شده است.   


بیشتر بخوانید: قیمت در بازار خودرو انتظاری شد


 وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R » ،«کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار محصولات سایپا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند با این شرایط «کوییک R» امروز 177 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. ارزایابی بازار محصولات پرتیراژ سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» نیز امروز در بازار با قیمت 170 میلیون قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار عرضه شدند و به ترتیب در بازار  149میلیون و 159 میلیون تومان رسیدند.  «ساینا» نیز بدون تغییر در بازار امروز 160 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

همچنین با رصد بازار خودرو می‌توان گفت قیمت کارخانه ای شاهین نیز به 291 میلیون تومان است. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 10

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید