رصد بازار خودروهای داخلی؛

ریزش 10 میلیونی قیمت پژو 206 تیپ 2 + جدول

کدخبر: ۴۴۲۴۹۰
اقتصادنیوز: پرونده بازار پرتیراژهای ایران خودرو در آخرین روز تابستان 1400 با ریزش شدید خانواده پژو 206 بسته شد.
ریزش 10 میلیونی قیمت پژو 206 تیپ 2 + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز ایران خودرویی ها افتی 3 تا 10 میلیون تومانی قیمت داشتند و در این میان «سورن پلاس»  هم افت یک میلیونی را ثبت کرده است.


گزارش اکوایران با تیتر «نطق رئیسی یا نطق بایدن ؟» را بخوانید؛


 

روند نزولی قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو از دو روز گذشته زده شد تا به این طریق قیمت در بازار محصولات این شرکت خلاف جهت بازار دلار حرکت کند. فعالان بازار خودرو افت قیمت خودرو در بازار را به طرح ساماندهی صنعت خودرو نسبت می دهند. طرحی که از سوی مجلس هفته گذشته رای مثبت گرفت، اما امروز بعدازظهر شورای نگهبان با برخی از موارد آن مخالفت کرد و برای اصلاح طرح را به مجلس برگرداند تا به این طریق اجرای این طرح دوباره با اما و اگر مواجه شود. پیش از این مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهشهای مجلس با این طرح مخالفت کرده بودند. حال باید دید که مجلس برای این طرح پس از برگشت از شورای نگهبان چه برنامه ای خواهد داشت و آیا دست به اصلاح آن خواهد زد و یا اینکه طرح جدیدی در راه خواهد بود.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار می توان گفت افت چند میلیونی قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی زده شد که امروز دلار نوسان رو به بالا داشت. اما قیمت خودرو که طی هفته های اخیر تابع این عامل بود از دو روز گذشته مسیر خود را جدا کرده است.

 وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX   »، «سمند LX با موتورEF7  » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو 206 تیپ 2» رکورد افت قیمت در یک روز را شکست و افتی 10 میلیونی را در بازار تجربه کرد و با قیمت 240 میلیون تومان عرضه شد.

« پژو 206 تیپ 5» نیز افتی 5 میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 285 میلیون تومان رسید.  از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 صندوقدار» هم از افت قیمت بی نصیب نبود و امروز با افت 3 میلیونی در بازار 280 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» نیز با افت یک میلیونی در بازار 306 میلیونی شد، سایر محصولات خانواده سمند امروز تغییر قیمت نداشتند بطوریکه «سمندLX  » بدون تغییر در بازار 240  میلیون تومان قیمت خورد. و «سمند LX با موتورEF7 » هم تغییری در بازار نداشت و قیمت آن به 258 میلیون تومان رسید.

ایران 31

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید