رصد بازار خودروهای داخلی؛

تدام افت قیمت خودرو در آخرین روزهای تابستان

کدخبر: ۴۴۲۱۹۰
اقتصادنیوز: پرونده بازار پرتیراژهای ایران خودرو امروز 30 شهریور 1400 با افت قیمت در بازار بسته شد.
تدام افت قیمت خودرو در آخرین روزهای تابستان

به گزارش اقتصادنیوز ؛ روند نزولی قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو از روز گذشته زده شد تا به این طریق قیمت در بازار محصولات این شرکت خلاف جهت بازار دلار حرکت کند. براساس ارزیابی بازار می توان گفت افت یک میلیونی قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی زده شد که امروز دلار نوسان رو به بالا داشت. از سوی دیگر برخی از اظهار نظرها از سوی طرف های خارجی در خصوص برجام هم بوی خوشی به مشام نمی رسید، اما قیمت خودرو که طی هفته های اخیر تابع این دو عامل بود از روز گذشته مسیر خود را جدا کرده است.

به گفته فعالان بازار خودرو با تصویب طرح ساماندهی ساماندهی صنعت خودرو از سوی مجلس هنوز سدهای مقاومتی بسیاری در بازار داخلی ها و خارجی ها وجود دارد و فعالان بازار سعی دارند تا جایی که امکان دارد در خصوص افت قیمت مقاومت کنند، مقاومتی از روز گذشته در بازار داخلی شاهد ریزش اندک آن هستیم.

به گفته فعالان بازار خودرو با توجه با تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو و تا زمان تصویب این طرح در شورای نگهبان بازار با احتیاط و گام های لرزان سعی شکل کاهشی به خود گرفته و فعالان بازار خودرو امیدوارند با توجه به مقاومت هایی که در این خصوص وجود دارد شورای نگهبان به این طرح رای مثبت ندهد. این امر موجب بی اعتمادی در بازار شده، به همین دلیل این روزها بازار بدون خریدار و فروشنده مانده است.


بیشتر بخوانید: شاهین در بازار 345 میلیونی شد


 وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمندLX   »، «سمند LX با موتورEF7  » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

 رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» با افت یک میلیونی در بازار 307 میلیونی شد، از سوی دیگر «سمندLX  » نیز افتی یک میلیونی را ثبت کرد و قیمت آن به 240  میلیون تومان در بازار رسید. اما «سمند LX با موتورEF7 » در بازار بدون تغییر 258 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز « پژو 206 تیپ 5» نیز با افت یک میلیونی قیمت در بازار 290 میلیون تومان قیمت گذاری شد.  «پژو 206 تیپ 2» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت 250 میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که «پژو 206 صندوقدار» نیز امروز تغییر قیمتی نداشت و در بازار 283 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

ایران 30

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید