رصد بازار خودروهای داخلی؛

« 206تیپ 2» رکورد رشد قیمت را زد + جدول

کدخبر: ۴۵۴۲۱۵
اقتصادنیوز: هرچند با دستور ابراهیم رئیسی، رییس جمهور مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو، خودروسازان مجبور شدند لیست جدید قیمت های خود را حدود 48 ساعت بعد از انتشار از سایت خود حذف کنند، اما این اقدام نتوانست جلوی روند افزایشی قیمت خودرو را بگیرد.
« 206تیپ 2» رکورد رشد قیمت را زد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که برخی از خودروهای پرتیراژ ایران خودرو امروز افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی داشته باشند و سایر خودروها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شوند. بیشترین رشد قیمت پرتیراژهای ایران خودرو به خانواده 206 باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو علاوه افزایش هرچند کوتاه مدت قیمت خودرو از سوی خودروسازان ، افزایش قیمت دلار هم بر رشد قیمت خودرو اثرگذار بوده است. امروز دلار در بازار به قیمت 28 هزار و 800 تومان رسید و به این طریق رکورد افزایش قیمت در هفته های اخیر را زد روندی که بر بازار خودرو نیز اثر گذار بوده است.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5» و «رانا پلاس» با افزایش قیمت در بازار داشتند و سایر محصولات نیز بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز «پژو 206 تیپ 2» با رشد 3 میلیونی در بازار به 255 میلیون رسید و رکورد رشد قیمت را در میان محصولات ایران خودرو به نام خود زد. «پژو 206 تیپ 5» نیز امروز افزایش یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 298 میلیون تومان رسید. اما «پژو 206 صندوقدار» در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شد و با قیمت 295 میلیون تونان در بازار عرضه شد.  

از سوی دیگر امروز خانواده سمند هم بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند و «سورن پلاس» در بازار 321 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7» هم بدون تغییر در بازار با قیمت  276 میلیون تومان عرضه شد.

در کنار محصولاتی که افزایش قیمت در بازار داشتند امروز «رانا پلاس» تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت 285 میلیون تومان رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار 336 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار با قیمت 470 میلیون تومان عرضه شد.

ایران 22

   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید