رصد بازار خودروهای داخلی؛

خودرو در سراشیبی افت قیمت ؟ +جدول قیمت

کدخبر: ۴۵۵۲۵۸
اقتصادنیوز: امروز 26 آبان 1400 رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو از شروع افت قیمت برخی از محصولات این شرکت در بازار حکایت دارد.
خودرو در سراشیبی افت قیمت ؟ +جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز در میان خودروهای پرتیراژ ایران خودرو محصولات خانواده سمند با افت یک میلیونی در بازار عرضه شدند و سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با نوسان رو به پایین و استپ نرخ دلار در بازار شاهد شروع افت قیمت خودرو در بازار بوده ایم، افت خودروهای پرتیراژ ایران خودرو پس از چند روز استپ قیمت در بازار صورت گرفت. به گفته فعالان بازار خودرو با وجود کاهشی شدن نرخ دلار و افت قیمت خودرو هنوز تمایلی برای خرید و فروش خودرو در بازار وجود ندارد و این امر ناشی از سردرگمی بازار خودرو می شود. علاوه بر سردرگمی در بازار خودرو در حال حاضر بسیاری منتظر اخبار مذاکرات هستند و به امید اینکه خبرخوشی در این خصوص منتشر شود فعلا وارد بازار خودرو نمی شوند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز خانواده سمند با افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شد. تغییر قیمت در بازار نشان دهنده آن است که قیمت «سورن پلاس» با افت یک میلیونی در بازار به 320 میلیون تومان رسید و «سمند LX با موتورEF7» هم کاهش یک میلیونی قیمت در بازار داشت و 275 میلیون تومانی شد.

اما امروز خانواده 206 بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند تا به این طریق روند رشد قیمت محصولات این خانواده پس از چند روز پیاپی متوقف شود. براساس ارزیابی های بازار می توان گفت «پژو 206 تیپ 2» امروز در بازار 255 میلیون و «پژو 206 تیپ 5» نیز بدون تغییر در بازار امروز با قیمت 298 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان محصولات پژو امروز «پژو 206 صندوقدار» نیز 296 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

«رانا پلاس» هم تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت 285 میلیون تومان رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار 336 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم تغییر قیمت نداشت و در بازار با قیمت 470 میلیون تومان عرضه شد.

 

ایران 26

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید