حمایت یک کاندیدا از مدرک تحصیلی رئیسی

کدخبر: ۴۱۷۸۰۵
امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره سیاستش برای مدیریت هماهنگی میان بخشی در دولت گفت: ما از یک طرف «وزارتخانه‌های بخشی» داریم و از طرفی «وزارتخانه‌های مدیری» داریم که در کنار آنها شوراهای بالادستی داریم و در کنار آنها نهادهایی داریم که از آن در بدنه دولت و برخی هم در خارج از بدنه دولت هستند و تقریباً وظایف شبیه به هم را اداره می‌کنند.
حمایت یک کاندیدا از مدرک تحصیلی رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره سیاستش برای مدیریت هماهنگی میان بخشی در دولت گفت: ما در حوزه فرهنگ ۳۷ سازمان فعال در حوزه فرهنگی داریم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره سیاستش برای مدیریت هماهنگی میان بخشی در دولت گفت: ما از یک طرف «وزارتخانه‌های بخشی» داریم و از طرفی «وزارتخانه‌های مدیری» داریم که در کنار آنها شوراهای بالادستی داریم و در کنار آنها نهادهایی داریم که از آن در بدنه دولت و برخی هم در خارج از بدنه دولت هستند و تقریباً وظایف شبیه به هم را اداره می‌کنند.

 در حوزه فرهنگ در یک بررسی اولیه‌ای که انجام دادیم ۳۸ سازمان فعال در حوزه فرهنگی داریم که همین وضعیت در آموزش بهداشت و سلامت و حوزه‌های مختلف وجود دارد و برای فرار از پاسخگویی شوراهایی درست شده که به جای اینکه مسئولان امر  پاسخگو باشند و مستقیماً به مجلس و مردم پاسخ دهند، مصوباتی که مد نظر است در قالب این شورا به تصویب می‌رسانند که بعد هم مشخص نیست مسئولیت آن با چه کسی است.

 نیاز است که ما یک بار طراحی جدیدی انجام دهیم؛ در همین راستا ما یک مدل جدید تهیه کردیم که بر اساس نظریه اعتمادساز هم هست و بر اساس اعتماد به مردم است. این مدل برنامه ما بر اساس اختیارات ۱۰۷ قانون اساسی در اختیار استانداران و فرمانداران قرار می‌گیرد یعنی مجموعه منابع بودجه‌ای به جای اینکه به صورت دستگاهی توزیع شوند منطقه‌ای توزیع خواهد شد.

 همچنین برای اختیارات هیئت وزیران برنامه داریم؛ دولت ۵ فرماندهی در ۵ حوزه اصلی پیدا خواهد کرد که هر کدام از این فرماندهان دبیر شورای عالی مربوطه با حفظ سمت خواهند بود، یعنی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان معاون رئیس جمهور در حوزه مسائل فرهنگی هم خواهد بود چرا که شوراهای بالادستی از آنجا که مصوبه دارند و اعمال نمی‌شوند در حد مصوبه باقی خواهند ماند یا در حوزه دستگاه‌های امنیتی و دستگاه‌های اقتصادی شورای اقتصاد تشکیل خواهد شد.

 بنابراین سه حوزه اقتصادی ایجاد خواهد شد که یک حوزه رئیس جمهور معاون اول و استانداران و یک مثلث بین رئیس جمهور معاون برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی کشور تشکیل خواهد شد.

فارغ از صحبتی که درباره سواد و علم روحانیت شد و چون مصداق آن در این جلسه آقای رئیسی هستند و امروز هم تکرار شد باید بگویم ما نزد علمای اسلام دانشمندان بزرگی در حوزه‌های مختلف داریم از جمله علوم انسانی و اقتصاد؛ بنده در بسیاری از مسائل تلمذ می‌کنم.

 اینکه ما این ساحت را محصور کنیم این خود یک نوع انحصار طلبی است؛ علم باید جامعیت داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید