اشتباهی که خورشت قیمه رو تلخ می کند

کدخبر: ۴۴۲۰۴۰
اقتصادنیوز : گاهی اوقات ممکن است که خورشت قیمه شما به چند دلیل مختلف تلخ شود، علت های اصلی تلخ شدن خورشت قیمه چیست و چه راه حل هایی برای آن وجود دارد؟
اشتباهی که خورشت قیمه رو تلخ می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،خورشت قیمه جزو غذاهای اصلی در سفره های ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد. این خورشت که هم با سیب زمینی و هم با بادمجان سرو می شود، همراه با پلوی ایرانی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفداری است که در بیشتر ضیافت ها و نذری ها از آن استفاده می شود. یکی از اتفاقاتی که ممکن است در زمان پخت این خورش خوش طعم پیش آید، تلخ شدن قیمهاست  اما علت تلخ شدن قیمه چیست و چگونه باید تلخی قیمه را از بین ببریم؟  

علت تلخ شدن خورش قیمه چیست؟

خانم های ایرانی برای خوشمزه تر شدن و خوش عطر شدن خورشت قیمه درون این خورشت لیمو عمانی می اندازند. لیمو عمانی طعم بسیار خوبی به خورش قیمه می دهد که نمی شود از خیر آن گذشت اما اگر درست استفاده نشود ممکن است خورشت را تلخ کند پس در واقع استفاده اشتباه از لیمو عمانی را میتوان دلیل اصلی تلخ شدن خورش قیمه دانست پس در این مورد با دقت عمل کنید.

 ​برای پیشگیری از تلخ شدن خورش قیمه با لیمو عمانی:

1. لیمو عمانی را در ابتدای پخت خورش درون آن نریزید زیرا لیمو هر چقدر زودتر داخل خورش ریخته شود تلخی بیشتری داخل مزه خورش ایجاد می کند پس لیمو عمانی را در مراحل آخر پخت به خورشت اضافه کنید.

2. درون خورشت قیمه به جای ریختن لیمو عمانی سالم از لیمو عمانی پودر شده استفاده کنید. اینگونه خورش شما هم طعم ترشی لیمو عمانی را به خود می گیرد و هم تلخ نخواهد شد اما پودر لیمو عمانی باعث تیره شدن رنگ خورش می شود.

3. اگر مایل به استفاده از لیمو عمانی به صورت سالم هستید، قبل از ریختن لیمو عمانی درون خورشت لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید سپس در آب ولرم قرار دهید تا تلخی شان گرفته شود سپس داخل خورش بیندازید.

4. یکی از راه هایی که می توانید از لیمو استفاده کنید اما لیمو موجب تلخی خورش شما نشود، این است که لیمو عمانی ها را از وسط نصف کنید سپس تخم های آنرا خارج کنید و در 20 دقیقه پایانی پخت خورش به قابلمه اضافه کنید زیرا تخم های لیمو موجب تلخی می شوند.

5. بیخیال لیمو عمانی شوید و آبغوره یا تمرهندی را جایگزین لیمو عمانی کنید اما باید بدانید عطری که لیمو به خورش قیمه می بخشد، این جایگزین ها نمی توانند ایجاد کنند.

6. لیمو عمانی نامرغوب و کهنه درون خورش نریزید زیرا سبب تلخی خورشت قیمه می شود.

 چگونه تلخی خورشت قیمه را رفع کنیم؟

اگر خورش قیمه شما تلخ شد، ابتدا لیمو عمانی را از درون خورشت در بیاورید و سپس راه حل های زیر را اجرا کنید تا تلخی آنرا کم کنید و یا به طور کل از بین ببرید.

درون خورش قیمه سیب زمینی بریزید:

برای رفع تلخی خورشت قیمه یک سیب زمینی درشت را پوست بگیرید و خرد نمایید و سپس داخل خورشت بیندازید اما قبل از اینکه سیب زمینی کاملا پخته شد، سیب زمینی را از خورش خارج کنید و دور بیندازید.

 درون خورش قیمه زعفران و شکر بریزید:

برای رفع تلخی خورشت قیمه، مقداری زعفران را بسابید و دم کنید، سپس به نسبت زعفران کمی شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا شکر کمی حل شود، سپس مخلوط زعفران و شکر را به قابلمه خورش اضافه کنید تا هم تلخی خورشت گرفته شود و هم تلخی خورشت رفع گردد.

درون خورشت دو حبه قند بریزید:

برای رفع تلخی خورشت قیمه، دو حبه قند درون خورشت بریزید، این کار تا حدی تلخی خورشت را رفع می کند.

 آب خورش را رقیق کنید:

برای رفع تلخی خورشت قیمه، اگر آب خورش غلیظ است ابتدا کمی پیاز را سرخ کنید و درون آن آب بریزید و بگذارید بجوشد، سپس پیازداغ و آب جوش را به خورش بیافزایید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید