رفتار هماهنگ مبتلایان در ایران و جهان؛

قدرت کشندگی کرونا در ایران بیشتر از سطح جهانی

کدخبر: ۴۴۲۲۴۴
مقایسه آمار کرونایی در ایران و جهان نشان می دهد وضعیت ابتلا در ایران رفتاری هماهنگ با آمارهای جهانی داشته اما سهم قربانیان از این متغیر در دنیا بیشتر از ابتلا بوده و قدرت کشندگی رشد بیشتری را در آمار فوتی ها در مقایسه با دنیا به ثبت رسانده است.
قدرت کشندگی کرونا در ایران بیشتر از سطح جهانی

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای کرونا در ایران پس از موج پنجم و ثبت آمارهای بی سابقه خود اکنون روندی نزولی گرفته است.

مقایسه این آمارها با روند جهانی متغیرهای نگران کننده کرونا نشان می دهد در بخش ابتلا در ایران رفتاری مشابه با روند این متغیر در جهان شکل گرفته اما سطح افزایش در آمار مرگ ومیر در موج پنجم کرونا در ایران رشدی بیشتر از آمارهای جهانی را به ثبت رسانده است.

 


گزارش اکوایران با تیتر «پشت پرده کرونا در ایران | سیاسیون مخالف اعلام اولین مورد ابتلا» ببینید


 

روند ابتلای کرونا در جهان

میانگین هفت روزه ابتلا در جهان نشان می دهد 530 هزار و 725 نفر به این بیماری مبتلا شده اند. این رقم در مقایسه با روز قبل تقریبا 2 درصد کاهش پیداکرده است.

نسبت این متغیر به کل جمعیت در جهان نشان می دهد احتمال ابتلا در جهان در 50 روز گذشته در حال کاهش بوده و از سطح 80 نفر در میلیون نفر اکنون به 68 نفر نفر رسیده است.

به طور کلی سطح ابتلا در میانه بهار امسال به بالاترین سطح خود رسید که برابر با 825 هزار نفر بود وپس از آن با روندی نزولی 300 هزار نفر کاهش پیدا کرده و به 530 هزار نفر تنزل پیدا کرد.

کرونا

روند مرگ ومیر کرونا در جهان

شمار فوتی های کرونا در جهان نیز مانند ابتلا به کرونا موج های پی در پی را دراین بیماری پشت سر گذاشته و اکنون مسیری نزولی را در پیش گرفته است.

با این وجود میزان کاهش در متغیرهای ابتلا و مرگ ومیر در آمارهای جهانی متفاوت بوده است.

به عبارت دیگر سطح کاهش در آمارهای ابتلا بیشتر از مرگ ومیر بوده و قدرت کشندگی این ویروس به طور کلی در جهان کاهش کمتری پیدا کرده است.

در همین راستا بیشترین میزان میانگین هفت روزه مرگ ومیر کرونا در جهان در روزهای پایانی دی ماه سال قبل به وقوع پیوسته که برابر با 14 هزار و 600 نفر بوده است.

این آمار ها طی هشت ماه گذشته دو موج دیگر را پشت سر گذاشته که البته در سطح پایان دی ماه نبوده است. روند آماری بیماری درجهان نشان می دهد میزان مرگ ومیر کرونا از سطح بالای خود اکنون با 6 هزار نفر کاهش در سطح 8 هزار و 578 نفر قرار گرفته است.

مقایسه آمار این متغیر در جهان با روند به ثبت رسیده در ایران نشان می دهد میزان افزایش مرگ ومیر کرونا در کشور در مقایسه با آمارهای جهانی به مراتب بیشتر بوده است.

این اتفاق نشان می دهد با آنکه ابتلا همگام با ابتلای جهانی حرکت کرده اما میزان کشندگی رشد بیشتری را در مقایسه با آمارهای جهانی ثبت کرده است.

کرونا

روند سهم ابتلا به کرونا ایران در جهان

مقایسه آمار ابتلا به کرونا در ایران و جهان نشان می دهد سهم ابتلا به ویروس در کشور اکنون در سطح 3.34 درصد قرار دارد. در موج پنجم کرونایی در بیشینه آماری این سهم برابر با 6 درصد بوده که در ادامه رفتار نزولی خود اکنون 2.7 واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

مقایسه نسبت آماری کرونای ایران در جهان نشان می دهد تاکنون این سهم از ابتلا به کرونای ایران در جهان در بیشینه موج پنجم کرونایی در کشور سابقه نداشته است.

با این حال روند این متغیر سیری نزول گرفته و در حال کاهش است.

کرونا

رکورد زنی سهم مرگ ومیر کرونا در ایران 

میانگین مرگ ومیر کرونا در ایران در روزهای اخیر معادل با روزی 350 نفر بوده است. نسبت این متغیر به آمارهای جهانی مرگ ومیر کرونا نشان می دهد در یک ماه گذشته نسبت این متغیر به آمارهای جهانی برابر با 6.6 درصد بوده که در نهایت با 2 واحد درصد کاهش اکنون در سطح 4.6 درصد قرار گرفته است.

آمار ثبت شده از نسبت مرگ ومیر کرونا در جهان نشان می دهد در دهه اول شهریور سهم مرگ ومیر از داده های جهانی در ایران به بالاترین سطح خود در 19 ماه سپری شده از بیماری کرونا رسیده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید