بحران کووید-19 در هفته اول پاییز 1400

افزایش سهم بستری‌ از آمار بیماران کرونایی در ایران

کدخبر: ۴۴۴۳۸۱
اقتصادنیوز: بررسی آمار ابتلا به کرونا در هفته نخست مهر ماه 1400 نشان از رشد 4.3 درصدی در ابتلا و روند صعودی سهم بستری ها از بیماران داشته است. در همین رابطه تعداد تزریقات واکسن نیز به طور کلی دستخوش 14.3 درصد کاهش در نخستین مقطع هفت روزه از نیمه دوم سال شده است.
افزایش سهم بستری‌ از آمار بیماران کرونایی در ایران

به گزارش اقتصادنیوز ، بیماری کرونا در روزهای اخیر و در هفته نخست مهر ماه سمتی صعودی به خود گرفته است. این در حالی بود که در پایان تابستان آمارها مسری نزولی را اتخاذ کرده بودند.

نسبت بستری به مبتلایان نیز نشان می‌دهد میزان خطر بیماری در حال ازدیاد است.

کرونا

افزایش روند ابتلا در هفته نخست مهر ماه

شمار مبتلایان روزانه در ابتدای هفته برابر با 10 هزار و 843 نفر بوده که در پایان به سطح 14 هزار و 525 نفر در 9 مهر ماه رسید. 

مقایسه این دو رقم با یکدیگر نشان می دهد در آمارهای هفته نخست مهر ماه شاهد رشد 4.3 درصدی در میزان ابتلای روزانه به کرونا بوده ایم.

این در حالی است که در هفته اخیر تعداد تست‌های روزانه به طور میانگین فراتر از 108 هزار نفر بوده و نشان از کنترل رشد ابتلا در کشور دارد.

کرونا

رشد سهم بستری به ابتلا در آمارهای کرونا

طبق داده های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و در مان در روز جمعه 9 مهر ماه 2 هزارو 123 نفر براثر ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری شدند. 

میانگین هفت روزه این متغیر نشان می‌دهد در هفت روز اخیر به طور متوسط در کشور تعداد بستری ها معادل با هزار و 955 نفر بوده که 14.77 درصد ازمیانگین مبتلایان در این بازه بوده است. 

روند سهم بستری از ابتلا در این مدت نشان می دهد در هفته نخست مهر ماه این بیماری از خطر بیشتری نسبت به هفته های قبل برخوردار بوده و سیری صعودی پیدا کرده است.

میزان مرگ و میر این بیماری نیز در هفته اخیر برابر با متوسط روزانه 267 نفر بوده که باوجود کاهش اما سطح خطرناکی به شمار می آید.

از مهمترین راهکار های مقابله با این ویروس در کشور می تواند شدت دهی به میزان واکسیناسیون کرونا در کشور باشد.

کرونا

روند نزولی میانگین تزریق واکسن  در هفته اول مهر

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان  در هفته اخیر در مجموع 5 میلیون و 411 هزار و 400 دز اول به متقاضیان تزریق شده که نسبت به این رقم در هفته قبل خود 12.9 درصد کاهش داشته است.

بررسی دز دوم نیز نشان می دهد تا روز پایانی هفته اخیر مجموعا یک میلیون و 315 هزار و 204 نفر هر دو دز واکسن خود را در یافت کرده اند که البته نسبت به هفته قبل خود تقریبا 19.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

آمارها نشان می دهد با این که تزریق واکسن در کشور در ماه اخیر موجب جلوگیری از رشد ابتلای افسارگسیخته در میانه شهریور شده بود اما اکنون تعداد تزریق در دز های اول و دوم همزمان با رشد ابتلا در این هفته مسیری نزولی پیدا کرده است.

در آخر بررسی مجموع دو دز در این موعد نیز نشان می دهد میانگین هفتگی در هفت روز منتهی به جمعه 9 مهر ماه نشان از تزریق کل روزانه 6 میلیون و 726 هزار و 600 نفر در ایران داشته که در مقایسه با هفته قبل 14.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید