اخطار آخرالزمانی دولت استرالیا به سازمان ملل!

کدخبر: ۵۹۹۸۳۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه استرالیا برای اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد.
اخطار آخرالزمانی دولت استرالیا به سازمان ملل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «پنی وانگ» وزیر امور خارجه استرالیا، طی سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت رقابت تسلیحاتی میان قدرت‌های جهانی می‌تواند تمام بشریت را به سمت آرماگدون یا پایان جهان سوق دهد.

مذاکرات محرمانه انگلیس و روسیه/ نقشه بریتانیا برای جنگ اوکراین

وانگ گفت: «اغلب، کشورهای کوچک که فاصله زیادی با قدرت‌های بزرگ دارند، بار سنگین رقابت بر سر برتری را متحمل شده‌اند و میراث آن رقابت‌ها در میان نسل‌ها سایه افکنده است». 

آمریکا عربستان را نونوار می‌کند/ موافقت پنتاگون با تجهیز تسلیحاتی سنگین سعودی‌ها

وزیر امور خارجه استرالیا، که کشورش متحد آمریکا در منطقه ایندو-پاسفیک (هند - اقیانوس آرام) است، در ادامه هشدار داد: «مسابقه تسلیحاتی جدید برای همیشه معیار رقابت قدرت‌های بزرگ را دگرگون کرد و تمام بشریت را به لبه آرماگدون سوق داد».

دیپلمات ارشد استرالیا، همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود، خواستار اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و گفت آن‌ها باید از حضور نمایندگان دائم و غیردائم در این نهاد از آفریقا، آمریکای لاتین و آسیا از جمله کرسی‌های دائمی برای ژاپن و هند اطمینان حاصل کنند.

وانگ در ادامه خواستار گرفتن حق وتو از روسیه و محدود شدن استفاده از این امتیاز توسط پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه شد و گفت: «ما باید خواستار اعضای دائم جدید شویم، از جمله محدودیت در استفاده از حق وتو».

وزیر خارجه استرالیا همچون دیگر متحدان آمریکا، درباره جنگ اوکراین نیز اظهارنظر کرد و خواستار «پاسخ مشترک» به روسیه شد.

وانگ در ادامه سخنرانی خود و بدون اشاره به تحریک‌آفرینی‌های ضدچینی آمریکا؛ هشدار داد منطقه ایندو-پاسیفیک همزمان با افزایش تنش‌ها در ردیای چین جنوبی، تبدیل به محلی برای آرایش بی‌سابقه نظامی شده است.

استرالیا، آمریکا و انگلیس در سپتامبر ۲۰۲۱ از یک شراکت دفاعی سه‌جانبه تحت عنوان «آکوس» با هدف پیشرفت فناوری زیردریایی هسته‌ای برای نیروی دریایی استرالیا رونمایی کردند.

پکن معتقد است این توافق آشکارا برای مقابله با چین و مهار چین در منطقه طراحی شده و بارها به آن اعتراض کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید