بورل آب پاکی را روی دست چشم بادامی ها ریخت

کدخبر: ۶۰۳۷۲۰
اقتصادنیوز: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که این سازمان به‌دنبال جلوگیری از ظهور جهانی چین نیست.
بورل آب پاکی را روی دست چشم بادامی ها ریخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بورل طی یادداشتی برای روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» نوشت که اتحادیه اروپا از تقویت مشارکت چین در حل مشکلات بزرگ بین‌المللی حمایت می‌کند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما به دنبال مهار رشد جهانی چین نیستیم. برعکس، ما می‌خواهیم چین نقش فعال‌تری در حل مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوا، مشکلات درمانی و کاهش بدهی در کشورهای در حال توسعه داشته باشد».

این مقام اروپایی با بیان اینکه اتحادیه اروپا امیدوار است با چین در مورد چالش‌های بزرگ بین‌المللی تعامل داشته باشد، اضافه کرد: «از این رو هر نوع جدایی و شکاف، نه تنها نامطلوب بلکه غیرممکن است».

بورل با بیان اینکه اروپا چین را جدی می‌گیرد و به همان اندازه انتظار دارند که پکن نیز جدی باشد، ادامه داد: «علی‌رغم همه اختلافات، دو طرف فرصت همکاری با یکدیگر را دارند. اینکه آیا می‌توانیم فرصت‌ها را گسترش دهیم به ما بستگی دارد».

وی سپس مدعی شد که روابط اقتصادی بین چین و اتحادیه اروپا ناراضی‌کننده است و باید ناترازی‌های تجاری را برطرف کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: «در زمینه اقتصادی، روابط ما در حال حاضر رضایت‌بخش نیست. برای چین، ما یک بازار عمده صادراتی هستیم، اما این رابطه برای سال‌ها نامتعادل بوده است و این عدم تعادل همچنان بدتر می‌شود».

بورل اضافه کرد که افزایش این ناترازی، تا حد زیادی به دلیل مشکلات مداوم شرکت‌های اروپایی هنگام ورود به بازار چین است.

 

وی در ادامه این یادداشت نوشت که اتحادیه اروپا لزوم اصلاح ساختار سازمان‌ها و نهادی بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر لزوم همکاری همه کشورها در این زمینه، تصریح کرد: «بدون قوانین مشترک، سیاست قدرت پیروز خواهد شد که در آن قوی بر ضعیف چیره می‌شود. این غیرقابل قبول است».

بورل با ادعای اینکه اروپا از جهان چندقطبی هراسی ندارد، اظهار داشت: «جهان چندقطبی نشان‌دهنده این واقعیت است که ثروت در حال گسترش به کشورهای بیشتری است و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم. اما این امر نیاز به مقررات دارد زیرا با تقویت چندقطبی بودن، چندجانبه گرایی کاهش می‌یابد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید