هشدار جدی سازمان عفو بین‌الملل به جهان/ غزه به قبرستانی بزرگ تبدیل شد

کدخبر: ۶۲۱۴۱۷
اقتصادنیوز: سازمان عفو بین‌الملل ضمن هشدار درباره وضعیت غزه اعلام کرد که خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است.
هشدار جدی سازمان عفو بین‌الملل به جهان/ غزه به قبرستانی بزرگ تبدیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه گفت که جلسه «دیوان بین‌المللی دادگستری» در خصوص اقدامات اسرائیل در غزه، گام مهمی به شمار می‌آید.

خبر مرتبط
پیشنهاد جدید آتش‌بس روی میز/ میانجی‌گری قطر جواب داد؟

اقتصادنیوز: طبق گزارش منابع عبری میانجی‌گران قطری پیشنهادی جدید برای تبادل اسرای حماس و اسرائیل ارائه کرده‌اند.

«دیوان بین‌المللی دادگستری»  روز پنجشنبه قرار است اولین جلسه استماع برای رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل بابت نسل‌کشی در غزه را برگزار کند. آفریقای جنوبی چند هفته پیش با تنظیم دادخواستی نزد این دادگاه مستقر در لاهه خواستار رسیدگی به اتهام اسرائیل در خصوص ارتکاب نسل‌کشی در جنگ غزه شد.  در این شکایت‌نامه که در ۸۴ صفحه تنظیم شده آفریقای جنوبی تصریح کرده که اسرائیل مفاد «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی» را نقض کرده است.

خبر مرتبط
آخرین آمار از مجروحان و کشتگان ارتش اسرائیل در جنگ با غزه

اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل از هلاکت یک نظامی دیگر خبر داد تا شمار کشته شدگان ارتش این رژیم به ۵۲۰ نفر برسد. ارتش اسرائیل همچنین امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۷ نفر از نظامیانش در نبرد غزه طی ۲۴ ساعت گذشته زخمی شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در ادامه بیانیه خود هشدار داد: «خطر تبدیل شدن غزه از یک زندان باز به یک قبرستان بزرگ در حال تحقق در برابر چشمان‌مان است».

این نهاد بین‌المللی اضافه کرد: «تمام کشورهای جهان این تعهد قانونی بین‌المللی را دارند که در راستای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه اقدام کنند».

 آژانس پناهجویان سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

 «عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.»

وی افزود:«۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در نود و پنج روزی که از جنگ می‌گذرد، رژیم صهیونیستی هزار و ۹۴۴ کشتار انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۱۰ شهید و مفقود بر جای گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید